رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 17 خبر


  • شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳
  • السبت ۲۲ ذو الحجة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 29 June

تیـــــــــتر روز

سیگورنی ویور جایزه شیر طلایی افتخاری جشنواره فیلم ونیز را می‌گیرد

سیگورنی ویور جایزه شیر طلایی افتخاری جشنواره فیلم ونیز را می‌گیرد. به نقل از ورایتی، سیگورنی ویور، بازیگری که سه نامزدی اسکار دارد، در هشتاد و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز، شیر طلایی یک عمر دستاورد هنری را دریافت خواهد کرد. ویور گفت این جایزه را به تمام فیلمسازان و همکارانی که در طول سال‌ها با آنها کار کرده تقدیم می‌کند. آلبرتو باربرا، مدیر هنری ونیز با اشاره به این که بازیگران کمی هستند که بتوانند با سیگورنی ویور رقابت کنند بر این تاکید کرد که او کارش را با تئاتر شروع کرد و با فیلم «بیگانه» ریدلی اسکات، مخاطبان بزرگ سینما را به خود جلب کرد و به سرعت به چهره نمادین دهه ۱۹۸۰ بدل شد. وی افزود: در طول آن دهه، وی تصویر بی‌سابقه‌ای از یک قهرمان زن را در ژانر فیلم‌های اکشن خلق کرد و ...

پیشخوان

پخش فیلم «سرقت» از شبکه تهران

فیلم سینمایی «سرقت» با گویندگی ۳۰ نفر از گویندگان گفتار فیلم در واحد دوبلاژ اداره کل تامین و رسانه بین الملل سیما دوبله شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، این سینمایی در گونه مهیج محصول هند در سال ۲۰۲۳ قرار است از شبکه تهران پخش شود.مدیر دوبله این سینمایی ناهید […]


حامد رحیمی‌نصر با نمایش «وی اِی آر» به صحنه می‌آید

حامد رحیمی‌نصر، نویسنده، بازیگر و کارگردان در جدیدترین تجربه خود نمایش «وی اِی آر» را در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه می‌برد. به گزارش سینماخانه و به نقل از مدیر روابط‌عمومی نمایش، حامد رحیمی‌نصر، نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر به‌زودی نمایش «وی اِی آر» را در عمارت نوفل‌‌لوشاتو روی صحنه خواهد برد. «وی اِی آر» به […]


نمایش «زندگی و زندگی» در جشنواره بایکال روسیه

فیلم سینمایی «زندگی و زندگی» ساخته علی قوی‌تن در جشنواره بایکال روسیه پذیرفته شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از مشاور رسانه‌ای پروژه، فیلم سینمایی «زندگی و زندگی» به کارگردانی علی قوی‌تن در بخش رقابتی بیست و سومین دوره فستیوال فیلم «انسان و طبیعت» بایکال روسیه (BAIKAL INTERNATIONAL FILM FESTIVAL PEOPLE AND ENVIRONMENT) به […]



مجید قناد: برای خوشحالی بچه‌ها کار کودک را انتخاب کردم

آیین افتتاحیه موسسه سفیران صلح صحنه، همزمان با بزرگداشت مجید قناد، هنرمند باسابقه عرصه هنرهای نمایشی در سالن استاد ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر برگزار شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از مدیر رسانه موسسه، آیین افتتاحیه موسسه سفیران صلح صحنه شب گذشته، دوم تیر همزمان با بزرگداشت مجید قناد، هنرمند باسابقه عرصه هنرهای نمایشی در […]


هیأت انتخاب و داوری جشنواره سینمای جوان مشهد معرفی شدند

هیأت انتخاب و داوری و آثار راه‌یافته به شصت‌و نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان مشهد-مهروشید که از ۱۷ الی ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ به میزبانی انجمن سینمای جوانان ایران-دفتر مشهد برگزار می‌شود، معرفی شدند. به‌گزارش سینماخانه و به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، هیأت انتخاب و داوری شصت و نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان […]


گزارش تصویری کنسرت نمایش «کوچه عاشقی»

به گزارش سینماخانه؛ کنسرت نمایش «کوچه عاشقی» به نویسندگی و کارگردانی سید ‌جلال ‌الدین ‌دری و با بازی رفایضه کامیاب، پگاه ‌حاجی ‌محمدی، هیوا ‌سیفی ‌زاده، محیا ‌دهقانی، آناهیتا ‌دری، سمیرا ‌حسینی، امیرحسین ‌آرمان، محمدرضا ‌مالکی، حسین ‌میرزاییان، صدف ‌بهشتی، فرداد ‌صفاخو، حمیدرضا ‌ترکاشوند، محسن سلیمانی، امیرکاوه ‌آهنین ‌جان، بهزاد ‌عبدی، الهام ‌کرمی، سولماز ‌غنی […]


جایزه دستاورد هنری جشنواره فیلم شانگهای به «مرد خاموش» رسید

به گزارش سینماخانه و به نقل از مشاور رسانه ای؛ فیلم سینمایی «مرد خاموش» به کارگردانی احمد بهرامی و تهیه‌کنندگی محمد حسینخانی در اولین حضور جهانی جایزه دستاورد هنری جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای را دریافت کرد. «مرد خاموش» جدیدترین فیلم احمد بهرامی به تهیه‌کنندگی محمد حسینخانی و مدیریت فیلمبردای مسعود امینی تیرانی در ۲۶ امین […]


گزارش تصویری نمایش «جنگ جهانی دوم با مرگ مادرم شروع شد»

به گزارش سینماخانه؛ نمایش «جنگ جهانی دوم با مرگ مادرم شروع شد» به نویسندگی علیرضا شکیبا و خورشید ‌فیاض و کارگردانی علیرضا شکیبا و با بازی سینا باقری، سمانه محبیان، ترنم خضری پور، پارسا سلیمی، آریانا فرهادی پور، مریم پور رمضانی، الین اخوی، سورنا بداغی، فائزه طرسکی، فاطمه طرسکی، دیانا خداداد، امید عبدالمالکی از ۲۸ […]


با دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

راه‌اندازی بنیاد پویانمایی به سازمان سینمایی واگذار شد

رئیس سازمان سینمایی کشور از حمایت جدی سازمان سینمایی در تولید فیلم‌های تجربی در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و واگذاری بنیاد پویانمایی به سازمان سینمایی خبر داد. به گزارش سینماخانه و به نقل از اداره‌کل روابط عمومی سازمان سینمایی، محمد خزاعی در جمع مدیران ستادی سازمان با اشاره «تدوین کلان برنامه‌های سازمان سینمایی […]


اکران آنلاین «جوجه تیغی» از ۴ تیر در فیلم‌نت

فیلم سینمایی «جوجه تیغی» ساخته مستانه مهاجر برنامه جدید اکران آنلاین فیلم‌نت است. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی فیلم‌نت، فیلم سینمایی «جوجه تیغی» ساخته مستانه مهاجر پس از اکران موفق در سینماها به اکران آنلان رسید. «جوجه تیغی» از ساعت ۲۰ دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ به طور اختصاصی در بخش «سینما […]


«یک پیام خصوصی» در جشنواره کانادایی

فیلم کوتاه «یک پیام خصوصی» ساخته آمین صحرایی در بیست و دومین دوره جشنواره بین المللی فیلم Female eye  کانادا حضور پیدا می‌کند. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، فیلم کوتاه «یک پیام خصوصی» به کارگردانی آمین صحرایی و تهیه کنندگی حسین رفیعیان در جشنواره کانادا حضور پیدا می‌کند و […]


مراسم نکوداشت عباس کیارستمی در موزه سینما برگزار شد

مراسم نکوداشت زنده‌یاد عباس کیارستمی به مناسبت زادروز این هنرمند فقید جمعه اول تیرماه در موزه سینمای ایران برگزار شد. به نقل از روابط عمومی موزه سینما، این مراسم با اجرای اولین قسمت از پادکست حضوری «رادیو سینما موزه» با اجرای شهراد بانکی و مژگان اصغری آغاز شد. در این پادکست، زندگی عباس کیارستمی در […]


«تمساح خونی» در صدر گیشه بهار ١۴٠٣

فیلم سینمایی «تمساح خونی» به کارگردانی جواد عزتی در صدر فروش بهار ۱۴۰۳ در سینماها قرار گرفت. به نقل از روابط عمومی پروژه، با پایان رسیدن بهار ١۴٠٣، فیلم سینمایی «تمساح خونی» به کارگردانی جواد عزتی و تهیه‌کنندگی کامران حجازی توانست با فروش  ۱۶۰ میلیارد تومان در گیشه، صدرنشین فروش سینماها در تمامی روزهای بهار […]


رسالت بوذری مجری «غدیریه ایران» شد

ویژه برنامه «غدیریه ایران» با اجرای رسالت بوذری از یکشنبه روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی برنامه، جشنواره بزرگ «غدیریه ایران» با اجرای رسالت بوذری از یکشنبه ۳ تیر خوالی ساعت ۱۷ به مدت ۵ روز روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود. «غدیریه ایران» با حضور […]


سفر «پستچی» از قرقیزستان به ایران

کارگردان قرقیزستانی مستند کوتاه «پستچی» ضمن اشاره به سوژه متفاوت فیلم خود، راه‌یابی این اثر به دوره گذشته جشنواره بین‌المللی فیلم‌کوتاه تهران را مایه افتخار خود توصیف کرد. به‌گزارش سینماخانه و به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، ایبادیلا آجیبایف کارگردان سینمای قرقیزستان که سال گذشته با مستند کوتاه «پستچی» در چهلمین جشنواره بین‌المللی […]


چهاردهمین جلسه از فصل نهم پاتوق فیلم کوتاه برگزار می شود

در چهاردهمین جلسه از فصل نهم پاتوق فیلم کوتاه با همراهی محمدرضا مقدسیان، نویسنده، روزنامه‌نگار و منتقد سینما، به‌تماشای اکران چهار فیلم کوتاه «ترموستات»، «آرامگاه»، «دریچه»، «نارَس» می‌نشینیم. به‌‌گزارش سینماخانه و به نقل از روابط‌‌‌‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، چهاردهمین جلسه از نهمین فصل پاتوق فیلم کوتاه، روز یک‌شنبه ۳ تیرماه ۱۴۰۳ با نمایش ۴ […]


«مهربانو» روی آنتن شبکه تهران

روایت چالش های زندگی مادران جوان موفق در قاب مهربانو اولین قسمت از فصل سوم برنامه «مهربانو» به تهیه کنندگی و کارگردانی زینب پورابراهیم از ۲ تیرماه حوالی ساعت ۲۲ از قاب شبکه تهران تماشایی می شود. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی شبکه تهران سیما، این مستند پرتره با محوریت معرفی […]


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

«در انتهای شب» به چه می‌رسیم؟

یکی از مسائلی که سریال‌های ساخته شده در مدیوم‌های مختلف طی چهل سال اخیر با آن دست به گریبان بوده و مخاطب عام نیز به آن اذعان دارد، شروع خوب و پایان‌های ضعیف است. موضوع وقتی جذاب‌تر می‌شود که به حافظه تاریخی خود رجوع کرده و نمونه‌های مختلف را به یاد بیاوریم. تقریبا همگی آنها نیز به جز چند استثنا، این مساله را تایید می‌کنند. اما در یکی دو سال اخیر و با رشد تولید سریال در پلتفرم‌ها، این موضوع کمرنگ‌تر شده و کمتر شاهد این نمودار سینوسی در سریال‌ها هستیم که نمونه آن را به تازگی در سریال افعی تهران شاهد بوده‌ایم. سریال «در انتهای شب» ساخته آیدا پناهنده دیگر نمونه درخشان در این باب است که از قسمت اول تا چهارم، سیر صعودی کرده و اگر با همین شیب به سمت قسمت‌‌های بعدی برود، شاهد اتفاقی تقریبا نادر در بحث سریال خواهیم بود. پناهنده که فیلمنامه نخستین سریال خود را همراه با ارسلان امیری نوشته، ملودرامی کلاسیک خلق کرده که براساس خانواده‌ای کوچک از طبقه متوسط جامعه شکل گرفته است. از جنس آدم‌هایی که مخاطب در اطراف خود نمونه‌های مشابه آن را دیده و در گام نخست با آن همذات‌پنداری می‌کند. ماهی و بهنام به عنوان زوجی اهل هنر که وضعیت مالی چندان مناسبی هم ندارند، در قسمت نخست در زمانی کوتاه معرفی شده و طلاق این دو به عنوان نقطه عطف نخست هم بدون حاشیه‌روی های مرسوم شکل می‌گیرد. چیزی که نویسندگان فیلمنامه از قسمت دوم تا چهارم روی آن مانور می‌دهند، کنکاش در لایه‌های درونی آدم‌ها و نقب زدن به تنهایی عمیقشان است. حتی ورای آن نقاط عطف درخشانی که در پایان قسمت‌های سوم و چهارم گذاشته شده است. ماهی و بهنام هردو قهرمان‌های این سریال هستند اما نویسندگان آن با مهارت بسیار مابین این دو قرار گرفته و هر لحظه به سمتی می‌لغزند. با ورود آدم‌های جدید به زندگی این دو، داستانک‌های خوبی شکل گرفته که به تنه اصلی آن می‌چسبند. یک سو ثریا و دختر خردسالش و در طرف دیگر نقاش جوان و مشهوری که زمانی در دانشکده به ماهی علاقمند بوده است. ورود دوست نقاش آنها به داستان که به نقطه عطف قسمت سوم منجر می‌شود نیز علاوه بر تنشی که به قصه می‌بخشد، تکه دیگری از وجوه درونی قهرمان‌های سریال را آشکار می‌کند. همان طور که در همین قسمت پرده از رازی برداشته می‌شود که می‌تواند نقش مهمی در جدایی این دو از یکدیگر داشته باشد. از طرف دیگر اتفاق‌های ساده و روزمره زندگی که به نظر پیش‌پا افتاده هم به نظر می‌رسند، وجوه دراماتیک پیدا کرده و قصه را به جلو هدایت می‌کنند. برای مثال می‌توان به قضیه آزمون رانندگی بهنام و پنج بار مردود شدنش اشاره کرد که در تضادی ظریف با پلان‌های نسبتا زیاد رانندگی ماهی قرار دارد. همین طور ماجرای غذا و آشپزی که رابطه بهنام و ثریا را استارت زده و ردپای آن را در حلیم پختن پدر ماهی در خانه خود می‌بینیم. یکی از ...

یادداشت ها