رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 20 خبر


  • دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۴ ذو الحجة ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 1 July

تیـــــــــتر روز

شایعه ورشکستگی پلتفرم نماوا تکذیب شد

مالک نماوا درباره وضعیت سریال «سووشون» توضیحاتی ارائه داد و بیان کرد که ۹۵ درصد از فیلمبرداری این مجموعه انجام شده و این روزها در حال تدوین است. حسین میرطاوسی مالک نماوا در نشست این پلتفرم که در نمایشگاه الکامپ برگزار شده بود درباره سریال هایی که تاکنون در این سرویس به تولید رسیده است، بیان کرد: نماوا از سال ۹۵ در دسترس عموم قرار گرفت و تاکنون ساخت ۶۵ سریال را که حدود ۳۰ اثر آن اختصاصی از همین پلتفرم پخش شده، برعهده داشته است. وی اضافه کرد: «قورباغه»، «خاتون»، «هم رفیق»، «جنگل آسفالت» از جمله این آثار بوده اند که همگی پرمخاطب شده اند. «قورباغه» پرطرفدارترین سریال برای نسل زد بوده است. «آکتور» و «نوبت لیلی» دیگر سریال ها بوده اند که جوایز مختلف بین المللی را از آن خود کرده اند. میرطاووسی تصریح کرد: ...

پیشخوان

مدیر ارتباطات جشنواره فجر:

بازار فیلم جشنواره جهانی فجر آماده شد

مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر روند آماده‌سازی پردیس چهاسو به عنوان مکان برگزاری این رویداد سینمایی را تشریح کرد. کیوان کثیریان مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر با اشاره به آماده سازی پردیس چارسو برای میزبانی جشنواره گفت: طی روزهای گذشته نصب […]


«هم‌هوایی» تور اجراهای اروپایی خود را آغاز می‌کند

نمایش «هم‌هوایی» به نویسندگی مهین صدری و کارگردانی افسانه ماهیان از ۲۵ اردیبهشت‌ماه سال جاری تور اجراهای اروپایی خود را آغاز می‌کند. افسانه ماهیان درباره اجراهای بین‌المللی نمایش «هم‌هوایی» در سال ۹۵  گفت: ما در فصل بهار سال جاری تور اجراهای اروپایی نمایش «هم‌هوایی» را از ۲۵ اردیبهشت‌ماه آغاز می‌کنیم و در ابتدا این نمایش […]


فیلمبرداری«سلام بمبئی»از ۱۵ فروردین ادامه می یابد/ بنیامین ترانه می‌خواند

قربان محمدپور کارگردان «سلام بمبئی» اعلام کرد از ۱۵ فروردین ادامه فیلمبرداری این اثر در تهران آغاز می‌شود. قربان محمدپور کارگردان سینما  با اشاره به شروع فیلمبرداری «سلام بمبئی» در تهران گفت: ادامه فیلمبرداری «سلام بمبئی» از ۱۵ فروردین ماه در تهران آغاز می شود و نزدیک به یک هفته ادامه دارد و در لوکیشن […]


فیلم جدید وودی آلن جشنواره کن را افتتاح می‌کند

«کافه سوسایتی» اثر جدید وودی آلن فستیوال فیلم کن را افتتاح می‌کند. به نقل از بی‌بی‌سی نیوز، جدیدترین اثر وودی آلن با عنوان «کافه سوسایتی» فیلم افتتاح‌کننده فستیوال فیلم کن امسال خواهد بود. با نقش‌آفرینی کریستن استوارت، جسی آیزنبرگ و استیو کارل، این فیلم حول محور کافه سوسایتی دهه ۱۹۳۰ هالیوود می‌چرخد. به این ترتیب […]


بلوغ هنرمندان تئاتر باور شود

سرپرست گروه تئاتر «این روزها» اظهار امیدواری کرد که در سال ۹۵ دولت از سالن‌های خصوصی تئاتر حمایت و بلوغ هنرمندان تئاتر را در زمینه بایدها و نبایدها باور کند. محمد یعقوبی درباره فعالیت‌های خود در زمینه اجرای تئاتر در سال ۹۴  گفت: سال ۹۴ نمایش «برهان» را در کانادا به صحنه بردم که اولین […]


در طول ۹ روز اکران نوروزی

«بادیگارد» ۸۵۰ و «ابد و یک روز» ۸۰۰ میلیون تومان فروختند

با گذشت ۹ روز از اکران نوروزی، فیلم «بادیگارد» ۸۵۰ میلیون تومان و «ابد و یک روز» ۸۰۰ میلیون تومان در تهران و شهرستان‌ها فروختند. امیر قطبی مدیر پخش شرکت فیلمیران  با اشاره به فروش دو فیلم «بادیگارد» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا و «ابد و یک روز» به کارگردانی سعید روستایی، گفت: «بادیگارد» به […]


مستر بین هیچوقت خداحافظی نمی‌کند/ در دنیای کمدی می‌مانم

روان آتکینسون بازیگر نقش شخصیت محبوب «مستر بین» گفته است هیچوقت از ایفای این نقش خداحافظی نمی‌کند. به نقل از آسوشیتدپرس، بازیگر نقش «مستر بین» گفته است هرگز از ایفای این نقش اعلام بازنشستگی نکرده و هیچیک از نقش‌های کمیکش را ترک نمی‌کند. البته از نقش‌های جدی نیز استقبال می‌کند. روان آتکینسون گفته هیچوقت از […]


جدیدترین خبرها از ساخت فیلم «پایتخت»

تهیه کننده مجموعه های «پایتخت» با اشاره به مذاکرات برای ساخت نسخه سینمایی «پایتخت» بیان کرد که عوامل فیلم همان افرادی هستند که در ساخت چند سری سریال حضور داشتند. الهام غفوری تهیه کننده مجموعه های «پایتخت» با اشاره به ساخت نسخه سینمایی این اثر به کارگردانی سیروس مقدم گفت: صحبت های اولیه با مدیران […]


برپایی جشن واحد برای صنوف تئاتر/ اواسط اردیبهشت جشن می‌گیریم

دبیر برگزاری جشن روز جهانی تئاتر با اشاره به برگزاری برنامه های انجمن‌های مختلف خانه تئاتر از ۷ تا ۱۴ اردیبهشت ماه از برگزاری یک جشن واحد برای صنوف تئاتری خبر داد. ابراهیم اثباتی رییس هیات مدیره انجمن آهنگسازان خانه تئاتر و دبیر برگزاری جشن روز جهانی تئاتر درباره برپایی جشن های روز جهانی تئاتر […]


ستاره‌‌هایی که از قطار اسکار جا ماندند

احد هاشم لو: شاید آکادمی علوم و هنرهای سینمایی ریشه در نوعی روابط عمومی خودستایانه (و اگر عمیق‌تر شویم تفرقه‌انگیز) داشته باشد، اما روی هم رفته نقش مناسبی در افزایش چشمگیر فیلم‌های مرغوب ایفا کرده است. فیلم بروکلین، امروز جایزه‌ای نخواهد برد، اما به‌عنوان نتیجه تبلیغات امسال، افراد بیشتری داستان ساده و کوتاه یک ایرلندی […]


بر اساس داستان واقعی

جولیا رابرتز دوباره در یک درام جنایی بازی می‌کند

جولیا رابرتز در یک درام جنایی با نام «لوکوموتیو ران» جلوی دوربین می‌رود. به نقل از ورایتی، «لوکوموتیو ران» که با تمرکز بر یک شخصیت واقعی ساخته می‌شود، یادآور فیلم «ارین براکویچ» است که درباره یک شخصیت واقعی بود و رابرتز ۱۶ سال پیش برای بازی در این فیلم جایزه اسکار و بفتا را از […]


طی ۵ روز نمایش در ۱۴ سالن سینما

«خشم و هیاهو» با ۱۴ سالن ۵۸ میلیونی شد

سعید خانی پخش کننده فیلم سینمایی «خشم و هیاهو» به کارگردانی هومن سیدی بیان کرد این فیلم با ۱۴ سالن در تهران ۵۸ میلیون تومان فروش داشت. سعید خانی مدیر پخش شرکت «نسیم صبا» با اشاره به آخرین آمار فروش «خشم و هیاهو» به کارگردانی هومن سیدی گفت: این فیلم طی ۵ روز نمایش در […]


فیلم‌های شبکه یک در نوروز/ «استرداد» و «مزارشریف» مهم‌ترین آثار ایرانی

فیلم‌های سینمایی روز سرنوشت، پاییزی که گذشت،مردان آفتاب، گمیجی،مزارشریف، آقای هلمز،پلوگا(فیل ماهی) از ۲۹ اسفند تا ۶ فروردین ساعت ۱۶ از این شبکه پخش می شود. فیلم های افشاگر، کلاهبرداران، سرقت بزرگ ۱و۲، روشنایی حقیقی، استرداد و پاییز نیز از ۷ تا ۱۳ فروردین ۹۵ در ساعت ذکر شده تقدیم بینندگان شبکه یک خواهد شد. […]


کلید برنامه‌های سال جدید زده شد/ «سینما سیار» تابستان ۹۵ می‌آید

مصطفی ابطحی مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری با اشاره به اینکه کلید برنامه‌های سال جدید زده شد، بیان کرد «سینما سیار» تابستان ۹۵ آماده اجرا می شود. مصطفی ابطحی مدیرعامل مؤسسه رسانه های تصویری  با اشاره به برنامه‌های سال آینده این مؤسسه گفت: موسسه رسانه های تصویری یکی از مؤسسات وابسته به سازمان سینمایی، نقش […]


رقابت نوروزی «بادیگارد» و «ابد و یک روز»

آمار فروش ۲ فیلم سینمایی «بادیگارد» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا و «ابد و یک روز» به کارگردانی سعید روستایی اعلام شد.  فیلم سینمایی «بادیگارد» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا طی ۵ روز اکران در ۲۶ سالن سینما در تهران ۲۵۰ میلیون تومان فروش داشته است. اکران شهرستان این فیلم از روز گذشته در ۵۵ […]



آغاز اکران فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله(ص)» در لبنان

محمدرضا صابری مدیرعامل شرکت نور تابان که از ابتدای اکران فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله(ص)» وظیفه نمایش این فیلم را در سطح داخلی و خارجی برعهده گرفته بود،  گفت: ابتدا باید بگویم خبرها به‌صورت دقیق و جزئی‌تر در آینده‌ای نزدیک اعلام خواهد شد، اما قراردادی با یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های کشور ترکیه بسته شده است. به‌محض […]


عبدالرضا اکبری :

شرایط امروز سینما قانع‌کننده نیست

عبدالرضا اکبری که مدت هاست دغدغه کارگردانی دارد درصدد است به طور جدی این تجربه را پیگیری کند. عبدالرضا اکبری که به نظر می رسد این روزها جدی‌تر به کارگردانی فکر می کند در این باره گفت: مدت هاست در فکر کارگردانی هستم اما این روزها بیشتر این موضوع را پیگیری می‌کنم و امیدوارم شرایطی […]


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

«در انتهای شب» به چه می‌رسیم؟

یکی از مسائلی که سریال‌های ساخته شده در مدیوم‌های مختلف طی چهل سال اخیر با آن دست به گریبان بوده و مخاطب عام نیز به آن اذعان دارد، شروع خوب و پایان‌های ضعیف است. موضوع وقتی جذاب‌تر می‌شود که به حافظه تاریخی خود رجوع کرده و نمونه‌های مختلف را به یاد بیاوریم. تقریبا همگی آنها نیز به جز چند استثنا، این مساله را تایید می‌کنند. اما در یکی دو سال اخیر و با رشد تولید سریال در پلتفرم‌ها، این موضوع کمرنگ‌تر شده و کمتر شاهد این نمودار سینوسی در سریال‌ها هستیم که نمونه آن را به تازگی در سریال افعی تهران شاهد بوده‌ایم. سریال «در انتهای شب» ساخته آیدا پناهنده دیگر نمونه درخشان در این باب است که از قسمت اول تا چهارم، سیر صعودی کرده و اگر با همین شیب به سمت قسمت‌‌های بعدی برود، شاهد اتفاقی تقریبا نادر در بحث سریال خواهیم بود. پناهنده که فیلمنامه نخستین سریال خود را همراه با ارسلان امیری نوشته، ملودرامی کلاسیک خلق کرده که براساس خانواده‌ای کوچک از طبقه متوسط جامعه شکل گرفته است. از جنس آدم‌هایی که مخاطب در اطراف خود نمونه‌های مشابه آن را دیده و در گام نخست با آن همذات‌پنداری می‌کند. ماهی و بهنام به عنوان زوجی اهل هنر که وضعیت مالی چندان مناسبی هم ندارند، در قسمت نخست در زمانی کوتاه معرفی شده و طلاق این دو به عنوان نقطه عطف نخست هم بدون حاشیه‌روی های مرسوم شکل می‌گیرد. چیزی که نویسندگان فیلمنامه از قسمت دوم تا چهارم روی آن مانور می‌دهند، کنکاش در لایه‌های درونی آدم‌ها و نقب زدن به تنهایی عمیقشان است. حتی ورای آن نقاط عطف درخشانی که در پایان قسمت‌های سوم و چهارم گذاشته شده است. ماهی و بهنام هردو قهرمان‌های این سریال هستند اما نویسندگان آن با مهارت بسیار مابین این دو قرار گرفته و هر لحظه به سمتی می‌لغزند. با ورود آدم‌های جدید به زندگی این دو، داستانک‌های خوبی شکل گرفته که به تنه اصلی آن می‌چسبند. یک سو ثریا و دختر خردسالش و در طرف دیگر نقاش جوان و مشهوری که زمانی در دانشکده به ماهی علاقمند بوده است. ورود دوست نقاش آنها به داستان که به نقطه عطف قسمت سوم منجر می‌شود نیز علاوه بر تنشی که به قصه می‌بخشد، تکه دیگری از وجوه درونی قهرمان‌های سریال را آشکار می‌کند. همان طور که در همین قسمت پرده از رازی برداشته می‌شود که می‌تواند نقش مهمی در جدایی این دو از یکدیگر داشته باشد. از طرف دیگر اتفاق‌های ساده و روزمره زندگی که به نظر پیش‌پا افتاده هم به نظر می‌رسند، وجوه دراماتیک پیدا کرده و قصه را به جلو هدایت می‌کنند. برای مثال می‌توان به قضیه آزمون رانندگی بهنام و پنج بار مردود شدنش اشاره کرد که در تضادی ظریف با پلان‌های نسبتا زیاد رانندگی ماهی قرار دارد. همین طور ماجرای غذا و آشپزی که رابطه بهنام و ثریا را استارت زده و ردپای آن را در حلیم پختن پدر ماهی در خانه خود می‌بینیم. یکی از ...

یادداشت ها