رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 9 خبر


  • پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳
  • الخميس ۲۷ ذو الحجة ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 4 July

تیـــــــــتر روز

آغاز اکران آنلاین «مسافری از گانورا» در شاد

اکران آنلاین انیمیشن سینمایی «مسافری از گانورا» به کارگردانی سیداحمد علمدار از چهارشنبه ۱۳ تیرماه در برنامه کاربردی شاد آغاز شد. «مسافری از گانورا» به کارگردانی سیداحمد علمدار و تهیه‌کنندگی سیدمحمدحسین علمدار محصول مرکز انیمیشن سوره است که توسط پخش بهمن سبز در دی‌ماه ۱۴۰۲ اکران سینمایی شد. این فیلم تنها در مدت ۳ ماه اکران توانست با جذب بیش از ۴۲۰ هزار مخاطب به فروش ۱۴ میلیارد تومانی دست یابد. پس از آغاز اکران آنلاین این انیمیشن سینمایی در پلتفرم «فیلم نت» از سه‌شنبه ۲۲ خرداد ماه، این فیلم  برای اولین‌بار در برنامه کاربردی «شاد» اکران می‌شود. اپلیکیشن «شاد» با حضور بیش از ۹۰ درصد کادر مدارس و ۸۶ درصد دانش آموزان سراسر کشور، بیش از ۲۲ میلیون کاربر یکتا دارد. داستان «مسافری از گانورا» درباره موجودی فضایی است که به زمین می‌آید و با کمک ...

پیشخوان

واکنش حاتمی کیا به فیلم «ماجرای نیمروز»مهدویان

ابراهیم حاتمی کیا کارگردان مطرح سینمای ایران ،پس از تماشای فیلم «ماجرای نیمروز»، واکنش جالبی به این فیلم داشت. حاتمی کیا پس از دیدن فیلم جدید مهدویان، او را در آغوش کشید و با تبریک ساخت این فیلم گفت که از دیدن «ماجرای نیمروز» واقعا لذت برده است. منبع : برنا  


نامه مهرجویی در حمایت از کیمیایی

داریوش مهرجویی کارگردان مطرح سینمای ایران ، نامه ای خطاب به مسعود کیمیایی منتشر کرد. متن کامل این نامه به شرح زیر است : مسعود جان این نامه را برای تو می نویسم تا شاید مرهمی باشد برزخم های دل پرعطوفت و مهربان تو. برای تو برای خودم وبرای انهایی که اینچنین بی حرمتی و […]


«سارا و آیدا»؛ ضعیف مثل انبوهی ‌از بی‌کیفیت‌های حاضر در فجر

«سارا و آیدا» فیلم ناامیدکننده دیگری بود که در هفتمین روز جشنواره روی پرده رفت.   مازیار میری یکی از فیلمسازانی است که در این سال‌ها، هر وقت فیلمی ساخته و به جشنواره آمده، قابل دفاع بوده و فیلم هایش از حداقل استانداردهای سینمای برخوردار است. میری زمانی «سعادت آباد» را با امیر عربی به […]


حاشیه های جشنواره فجر

از راه‌اندازی کمپین «بز شاخدار» تا برخورد فیزیکی با یکی از کارگردان‌ ها در کاخ جشنواره

مازیار میری بیان کرد: قبل از هر چیز باید دو نکته جدی را مطرح کنم. زمانی که می‌خواستم امروز برای نشست به برج میلاد بیایم از مدیر تولید درخواست کردم تا یک بز شاخدار گیر بیاورد. هر چه گشتیم گفتند اعضای شورای شهر آنقدر فعال شدند که دیگر شاخی وجود ندارد. ما می‌خواستیم کمپین بز […]


در نشست «ماجرای نیمروز» مطرح شد:

سرنوشت فرزند مسعود رجوی چه شد/ شخصیتی که سعید امامی نیست

نشست فیلم «ماجرای نیمروز» در حالی برگزار شد که در آن سوالاتی درباره شخصیت های فیلم و سرنوشت آنها طرح شد. دیشب جمعه ۱۵ بهمن ماه نشست خبری فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» به کارگردانی محمد حسین مهدویان با حضور این کارگردان، محمود رضوی تهیه کننده، جواد عزتی، احمد مهرانفر، مهرداد صدیقیان، هادی حجازی فر بازیگران […]


نتیجه آرای مردمی جشنواره فیلم فجر در روز پنجم

نتیجه شمارش آرای فیلم های نمایش داده شده در پنجمین روز جشنواره فیلم فجر اعلام شد. نتیجه شمارش آرای فیلم های نمایش داده شده در روز پنجم جشنواره فیلم فجر جمعه ۱۵ بهمن ماه توسط ستاد انتخاب فیلم برگزیده از نگاه تماشاگران جشنواره فیلم فجر اعلام شد. لازم به توضیح است فهرست فیلم ها بدون […]


رونمایی از دومین تیزر فیلم سینمایی «اسرافیل» + ویدیو

دومین تیزر فیلم سینمایی «اسرافیل» به کارگردانی آیدا پناهنده با تمرکز بر بازی پژمان بازغی منتشر شد. دومین تیزر فیلم «اسرافیل» به کارگردانی آیدا پناهنده با تمرکز بر قاب‌هایی کمتر دیده شده از پژمان بازغی ساخته شده است. «اسرافیل» دومین فیلم بلند سینمایی پناهنده است که درامی درباره چالش‌ها و نیازهای عاطفی و روابط انسانی […]


روزگاری که «محمدم» رمز مشترک عاشق‌ها بود

«آن روزها با قلب‌های نوجوان یک هفته صبر می‌کردیم تا «در پناه تو» شروع شود؛ غافل از آن که زندگی همیشه این مجال را نمی‌دهد که «در پناه تو» باشیم. چه با عجله رفتی «محمدش»! احسان محمدی نوشت: «سال ۷۴ تازه پشت لب‌مان سبیل درآمده بود. همه همسن‌ها را می‌گویم. چون دخترها هم آن زمان […]


رونمایی از آنونس نماینده سینمای ایران در برلین + ویدیو

آنونس فیلم «تمارض» برای حضور در جشنواره بین‌المللی فیلم برلین منتشر شد. آنونس فیلم سینمایی «تمارض» به کارگردانی عبد آبست که امسال تنها نماینده سینمای ایران در شصت‌وهفتمین دوره جشنواره فیلم برلین است، منتشر شد. کمتر از یک هفته دیگر، جشنواره فیلم برلین آغاز می‌شود و «تمارض» به‌عنوان تنها نماینده ایران در بخش «فُروم» این […]


توضیحات جدید علی آشتیانی‌پور درباره آراء مردمی

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم فجر؛ مسئول بخش آرای مردمی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر گفت: تعداد فیلم ها برای رای گیری از ۱۰ فیلم به ۹ فیلم و در نهایت به ۵ فیلم خواهد رسید. علی آشتیانی پور درباره آرا مردمی گفت: همانطور که در سال گذشته […]


نتیجه آرای مردمی جشنواره فیلم فجر در روز چهارم

نتیجه شمارش آرای مردمی در چهارمین روز سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر اعلام شد. نتیجه شمارش آرای فیلم های نمایش داده شده در روز چهارم جشنواره فیلم فجر (۱۳۹۵/۱۱/۱۴) توسط ستاد انتخاب فیلم برگزیده از نگاه تماشاگران جشنواره فیلم فجر اعلام شد. فهرست فیلم ها بدون اولویت بدین شرح است: ویلایی ها، آباجان، انزوا، […]


خانه سینما اعلام کرد:

پیکر حسن جوهرچی یکشنبه از مقابل خانه سینما تشییع می شود

مراسم تشییع پیکر حسن جوهرچی روز یکشنبه ١٧ بهمن ساعت ٩ صبح از مقابل خانه سینما برگزار می‌شود. خانه سینما ضمن تسلیت به خانواده زنده یاد حسن جوهرچی، انجمن بازیگران سینمای ایران و اعضای خانه سینما اعلام کرد مراسم تشییع این هنرمند ساعت ۹ صبح روز یکشنبه ۹۵/۱۱/۱۷ از ساختمان شماره ۲ خانه سینما (خیابان […]


آنجلینا جولی: قانون جدید ترامپ به افراط‌گرایی دامن می زند

آنجلینا جولی به سرزنش فرمان ترامپ پرداخت و گفت فرمان ممنوعیت ورود شهروندان هفت کشور مسلمان به مهاجران آسیب پذیر لطمه می‌زند و موجب دامن زدن به افراط گرایی می‌شود. به نقل از رویترز، آنجلینا جولی که به عنوان سفیر سازمان ملل و از اعضای کمیسیونری عالی مهاجران فعالیت می‌کند بدون این که به صورت مستقیم […]


ایفای نقش حسن جوهرچی در سریال «آرام می‌گیریم» نیمه کاره ماند

روح‌الله سهرابی کارگردان «آرام می‌گیریم» با بیان اینکه سکانس‌های زیادی از حسن جوهرچی در سریال «آرام می‌گیریم» همچنان باقی مانده است، عنوان کرد که با شنیدن خبر فوت او شوکه شد. روح الله سهرابی کارگردان سریال «آرام می گیریم» ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت حسن جوهرچی که در این اثر به ایفای نقش پرداخته […]


گلایه های کارگردان «ناسور»:

در مجلس آخر تئاتر فجر نمایش ایرانی ذبح شد

کارگردان نمایش «ناسور» که در بخش مسابقه مرور تئاتر ایران سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به صحنه رفت، در یادداشتی نسبت به داوری آثار در جشنواره انتقاد کرد. افسانه زمانی کارگردان نمایش «ناسور» که در ۹ بخش در مسابقه مرور تئاتر ایران سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر کاندیدا شده […]


معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی تهران:

حسن جوهرچی در نوبت پیوند کبد بود

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی تهران سابقه بیماری و علت مرگ حسن جوهرچی را تشریح کرد و گفت: این بازیگر از دو ماه پیش برای پیوند کبد تحت نظر بود اما به دلیل آماده نبودن شرایط جسمی این عمل به تعویق افتاد اما وی کاندیدای پیوند کبد در بیمارستان امام خمینی(ره) بود. دکتر اصغر مکارم، معاون […]



نشست “انزوا” با اشک های کارگردان همراه بود

به گزارش سینماخانه؛ نشست خبری  فیلم “انزوا” که پنجشنبه شب در برج میلاد برگزار شد با احساساتی شدن کارگردان و اشک های وی در گلایه از فضای سخت حاکم بر سینمای ایران ، همراه بود . در ابتدای نشست لعیا عباس میرزایی بازیگر نقش زهره عنوان نمود اصلا قرار نبود این نقش را بازی کنم […]


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

«در انتهای شب» به چه می‌رسیم؟

یکی از مسائلی که سریال‌های ساخته شده در مدیوم‌های مختلف طی چهل سال اخیر با آن دست به گریبان بوده و مخاطب عام نیز به آن اذعان دارد، شروع خوب و پایان‌های ضعیف است. موضوع وقتی جذاب‌تر می‌شود که به حافظه تاریخی خود رجوع کرده و نمونه‌های مختلف را به یاد بیاوریم. تقریبا همگی آنها نیز به جز چند استثنا، این مساله را تایید می‌کنند. اما در یکی دو سال اخیر و با رشد تولید سریال در پلتفرم‌ها، این موضوع کمرنگ‌تر شده و کمتر شاهد این نمودار سینوسی در سریال‌ها هستیم که نمونه آن را به تازگی در سریال افعی تهران شاهد بوده‌ایم. سریال «در انتهای شب» ساخته آیدا پناهنده دیگر نمونه درخشان در این باب است که از قسمت اول تا چهارم، سیر صعودی کرده و اگر با همین شیب به سمت قسمت‌‌های بعدی برود، شاهد اتفاقی تقریبا نادر در بحث سریال خواهیم بود. پناهنده که فیلمنامه نخستین سریال خود را همراه با ارسلان امیری نوشته، ملودرامی کلاسیک خلق کرده که براساس خانواده‌ای کوچک از طبقه متوسط جامعه شکل گرفته است. از جنس آدم‌هایی که مخاطب در اطراف خود نمونه‌های مشابه آن را دیده و در گام نخست با آن همذات‌پنداری می‌کند. ماهی و بهنام به عنوان زوجی اهل هنر که وضعیت مالی چندان مناسبی هم ندارند، در قسمت نخست در زمانی کوتاه معرفی شده و طلاق این دو به عنوان نقطه عطف نخست هم بدون حاشیه‌روی های مرسوم شکل می‌گیرد. چیزی که نویسندگان فیلمنامه از قسمت دوم تا چهارم روی آن مانور می‌دهند، کنکاش در لایه‌های درونی آدم‌ها و نقب زدن به تنهایی عمیقشان است. حتی ورای آن نقاط عطف درخشانی که در پایان قسمت‌های سوم و چهارم گذاشته شده است. ماهی و بهنام هردو قهرمان‌های این سریال هستند اما نویسندگان آن با مهارت بسیار مابین این دو قرار گرفته و هر لحظه به سمتی می‌لغزند. با ورود آدم‌های جدید به زندگی این دو، داستانک‌های خوبی شکل گرفته که به تنه اصلی آن می‌چسبند. یک سو ثریا و دختر خردسالش و در طرف دیگر نقاش جوان و مشهوری که زمانی در دانشکده به ماهی علاقمند بوده است. ورود دوست نقاش آنها به داستان که به نقطه عطف قسمت سوم منجر می‌شود نیز علاوه بر تنشی که به قصه می‌بخشد، تکه دیگری از وجوه درونی قهرمان‌های سریال را آشکار می‌کند. همان طور که در همین قسمت پرده از رازی برداشته می‌شود که می‌تواند نقش مهمی در جدایی این دو از یکدیگر داشته باشد. از طرف دیگر اتفاق‌های ساده و روزمره زندگی که به نظر پیش‌پا افتاده هم به نظر می‌رسند، وجوه دراماتیک پیدا کرده و قصه را به جلو هدایت می‌کنند. برای مثال می‌توان به قضیه آزمون رانندگی بهنام و پنج بار مردود شدنش اشاره کرد که در تضادی ظریف با پلان‌های نسبتا زیاد رانندگی ماهی قرار دارد. همین طور ماجرای غذا و آشپزی که رابطه بهنام و ثریا را استارت زده و ردپای آن را در حلیم پختن پدر ماهی در خانه خود می‌بینیم. یکی از ...

یادداشت ها