رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 17 خبر


  • شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳
  • السبت ۲۲ ذو الحجة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 29 June

شبکه مستند برای عید غدیر چندین مستند آماده پخش کرده است. به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، شبکه مستند سیما به مناسبت عید سعید غدیر خم با پخش مستندهای جذاب و دیدنی «دیدار در سنگلج»، «برای غدیر» ، «ود» و «مرزبان» بینندگانش را همراهی خواهد کرد.مستند «دیدار در سنگلج» «دیدار در […]

شبکه مستند برای عید غدیر چندین مستند آماده پخش کرده است.

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، شبکه مستند سیما به مناسبت عید سعید غدیر خم با پخش مستندهای جذاب و دیدنی «دیدار در سنگلج»، «برای غدیر» ، «ود» و «مرزبان» بینندگانش را همراهی خواهد کرد.مستند «دیدار در سنگلج»
«دیدار در سنگلج» تولید جدید شبکه مستند به تهیه کنندگی و کارگردانی ابوالفضل توکلی روایتی از سال‌ها فعالیت هنری و اجرای تئاتر سعید امیرسلیمانی، بازیگر پیشکسوت تئاتر، تلویزیون و سینما در سنگلج است.
این مستند که به مناسبت عید غدیر خم در جدول پخش شبکه مستند قرارگرفته است، دوشنبه ۴ تیرماه ساعت ۲۱ از شبکه مستند پخش می‌شود. بازپخش این مستند نیز روز آینده ساعت ۱۵ خواهد بود.

مستند «برای غدیر»
این مستند به موضوع اطعام زائران حسینی در یکی از حسینیه های عراق توسط شیعیان این کشور از عید غدیر تا اربعین حسینی می پردازد. این مستند نیز دوشنبه ۴ تیرماه ساعت ۱۸:۳۰ پخش و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۳:۳۰ خواهد بود.

مستند «ود»
با توجه به نقش و جایگاه علامه فقیه امینی در تبیین اصول حب و بغض ولایت امیرالمومنین و وحدت جامعه اسلامی، این مستند به معرفی علامه امینی به عنوان اسطوره ی غیرت شیعی در جهان تشیع و مرجع و پایه گذار وحدت بین جامعه ی شیعی و سنی می پردازد.این مستند دوشنبه ۴ تیرماه ساعت ۲۰:۰۰ پخش و تکرار آن روز بعد ساعت ۹:۰۰ خواهد بود.

مستند «مرزبان»
به کارگردانی محسن کسایی یکشنبه ۳ تیرماه ساعت ۲۰:۰۰ پخش خواهد شد. این مستند شرحی از احوالات و تالیفات گرانبهای علامه محمدباقر محمودی، محقق، مورخ و فقیه اصولی است.
علامه محمدباقر محمودی محقق، مورخ و فقیه اصولی و مولف کتاب نهج السعاده درباره حضرت علی(ع) است و‌سخنان امیر المونین در این کتاب جمع آوری شده است که نقش مهمی در توسعه فرهنگ شیعی داشته است. بازپخش این مستند نیز روز آینده ساعت ۸:۳۰ خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار