رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳
  • السبت ۲۲ ذو الحجة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 29 June

تیـــــــــتر روز

تعویق یک هفته ای اکران «روزی روزگاری آبادان»

پخش‌کننده فیلم «روزی روزگاری آبادان» درباره دلیل به تعویق افتادن اکران این فیلم توضیح داد. سعید خانی - مدیر دفتر پخش خانه فیلم گفت: قرار بود فیلم «روزی روزگاری آبادان» از چهارشنبه همین هفته (۶ تیرماه) روی پرده سینماها رود ولی بخاطر تب و تاب انتخابات تصمیم گرفتیم این اکران یک هفته به تعویق بیفتد، چرا که به نظر می‌رسد این کار بیشتر به سود فیلم خواهد بود. وی با بیان اینکه «روزی روزگاری آبادان» در زمانه‌ای که خاورمیانه را جنگ دربرگرفته، فیلمی انسانی و در ستایش صلح است، افزود: پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به حضور بازیگران خوب سینما، بخصوص فاطمه معتمدآریا و محسن تنابنده، این فیلم فروش موفقی داشته باشد. اولین نمایش فیلم «روزی روزگاری آبادان» که نخستین تجربه کارگردانی حمیدرضا آذرنگ نیز است، سال ۱۳۹۹ در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر بود. فاطمه معتمد ...

پیشخوان

«آریو برزن»؛ سردار بزرگ هخامنشی به شهرزاد می‌آید

نمایش «آریو برزن» به نویسندگی و کارگردانی حامد مکملی در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی، نمایش «آریو برزن» به نویسندگی و کارگردانی حامد مکملی اجراهای محدود خود را از دهم تیر در سالن شماره ۳ پردیس تئاتر شهرزاد آغاز خواهد کرد. حامد مکملی، آیناز کاکاوند، […]


«ساختمان دویست و چهار» به روایت نسل زد می‌پردازد

نمایش «ساختمان دویست و چهار» به نویسندگی و کارگردانی امیررضا جلالی، روایتی از زندگی نسل زد و چالش‌های آن ها است. در گفتگویی با امیررضا جلالی نویسنده ‌و‌کارگردان نمایش «ساختمان دویست و چهار» به خلاصه داستان این نمایش پرداخت و گفت: این نمایش به روحیات، ظرافت‌ها، خلقیات و جاه‌طلبی‌های نسل دهه هشتادی می‌پردازد. من مدت […]


پخش جهانی فیلم کوتاه «هشتگ» آغاز شد

همزمان با رونمایی از پوستر فیلم کوتاه «هشتگ» به نویسندگی و کارگردانی سعید قاسمی پخش جهانی این اثر آغاز شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی پروژه، همزمان با رونمایی از پوستر فیلم کوتاه هشتگ به تهیه‌کنندگی شهرزاد خواجه غیاثی و کارگردانی و نویسندگی سعید قاسمی، پخش جهانی این فیلم توسط art movies […]


اعلام زمان معرفی برندگان هفتمین جشن نوشتار سینمای ایران

زمان و مکان برگزاری هفتمین جشن نوشتار سینمای ایران که به همت انجمن منتقدان و نویسندگان آثار سینمای ایران برگزار می‌شود، مشخص شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی انجمن، هفتمین جشن نوشتار سینمای ایران به دبیری محمدرضا لطفی سه‌شنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۸ در ساختمان شماره یک خانه سینما برگزار […]


تعویق یک هفته ای اکران «روزی روزگاری آبادان»

پخش‌کننده فیلم «روزی روزگاری آبادان» درباره دلیل به تعویق افتادن اکران این فیلم توضیح داد. سعید خانی – مدیر دفتر پخش خانه فیلم گفت: قرار بود فیلم «روزی روزگاری آبادان» از چهارشنبه همین هفته (۶ تیرماه) روی پرده سینماها رود ولی بخاطر تب و تاب انتخابات تصمیم گرفتیم این اکران یک هفته به تعویق بیفتد، […]


فیلم کوتاه «منو» به مرحله تدوین رسید

فیلم کوتاه «منو» به نویسندگی و کارگردانی الناز عطائی و از مصوبات پیچینگ فیلم اولی‌ها پس از پایان فیلمبرداری به مرحله تدوین رسید. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، فیلم کوتاه «منو» داستان دختر بچه ایست که مادرش به دنبال یک سرپرست برای او می‌گردد… فیلمبرداری این اثر […]


اکران آنلاین فیلم کودک؛ فرصتی جدید برای خانواده‌ها

در شرایط کنونی که بسیاری از خانواده‌ها امکان چندین بار در طول ماه به سینما رفتن را ندارند، اکران آنلاین فیلم‌های کودک از جمله «مسافری از گانورا» در شبکه نمایش خانگی امکان جدیدی را برای آنها ایجاد کرده است. مدتی است که دو فیلم «سلفی با رستم» و «مسافری از گانورا» در قالب اکران آنلاین […]


فیلم‌ «خسرو ۱۲۷» آماده نمایش شد

فیلم‌کوتاه «خسرو ۱۲۷» به نویسندگی و کارگردانی ابوالفضل ساعی مهربانی و تهیه‌کنندگی حامد مهربانی پس از گذراندن آخرین مراحل پس‌تولید آماده نمایش در جشنواره‌های داخلی و خارجی شد. این فیلم که در گونه فانتزی_درام ساخته شده، جدیدترین محصول باشگاه فیلم سوره است. در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده است: «شرکت ما در خدمت شماست. […]


«عمو پورنگ»را راحت خرج نمی‌کنم

داریوش فرضیایی با اشاره به شخصیت «عمو پورنگ» بیان کرد که این شخصیت را که سال‌ها برایش تلاش کرده به راحتی و در هر فضایی خرج نمی‌کند. داریوش فرضیایی که در جمع کودکان و خانواده‌های آسیب دیده اجتماعی حضور یافته بود در حاشیه این مراسم درباره فضای مجازی و حضور کودکان بیان کرد: استفاده نامناسب […]


«روی خط صفر» مهمان ژاپنی‌ها شد

مهرداد غفارزاده کارگردان سینما از اکران فیلم «روی خط صفر» در سینماهای ژاپن خبر داد و از چالش‌های تولید مشترک در سینما گفت. مهرداد غفارزاده کارگردان سینما درباره اکران فیلم «روی خط صفر» عنوان کرد: فیلم «روی خط صفر» محصول مشترک ایران و ژاپن در سینماهای ژاپن درحال اکران است. این فیلم به همراه دیگر […]


بازیگر «دزدان دریایی کاراییب» شکار کوسه شد

تامایو پری بازیگر «دزدان دریایی کاراییب» بر اثر حمله کوسه در ۴۹ سالگی درگذشت. به نقل از ورایتی، تامایو پری، بازیگر فیلم های «دزدان دریایی کاراییب» که در اصل موج‌سوار و نجات غریقی قابل بود، بر اثر حمله کوسه در هاوایی درگذشت. او ۴۹ ساله بود. در حالی که پری پس از حمله کوسه توسط […]


«جوجه تیغی» به اکران آنلاین رسید

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی؛ اکران آنلاین فیلم سینمایی «جوجه تیغی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مستانه مهاجر از همین حالا در فیلم‌نت آغاز شد. حامد کمیلی، پانته‌آ پناهی‌ها، هادی کاظمی، آناهیتا درگاهی، نازنین بیاتی، پژمان بازغی، هومن برق‌نورد، مهتاب ثروتی، نگار فروزنده، محراب قاسم‌خانی، امید روحانی، آرزو نبوت، نوشین تبریزی، هادی […]


پوستر «شور عاشقی» رونمایی شد

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی؛ فیلم سینمایی «شور عاشقی» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی داریوش یاری از چهارشنبه ۱۳ تیرماه توسط پخش بهمن سبز در سینماهای سراسر کشور اکران می‌شود. در خلاصه داستان شور عاشقی که ویژه ایام محرم و صفر در سینماهای سراسر کشور اکران می‌شود، آمده‌ است: سلما باید […]


پلتفرم ایده‌نما با رویکرد حمایت از تئاتر و سینمای کوتاه راه‌اندازی شد

ایده‌نما، جدیدترین پلتفرم آنلاین حوزه هنرهای نمایشی و تصویری با رویکرد حمایت از تئاتر و سینمای کوتاه راه‌اندازی شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی، پلتفرم‌ آنلاین ایده‌نما با هدف حمایت از جامعه تئاتر و سینمای کوتاه ایران فعالیت خود را آغاز کرد. ایده‌نما، صرفاً یک پلتفرم تجاری نیست بلکه با نگاه […]


«بامداد خمار» پاسخ نویسنده فیلمنامه را داد

روابط عمومی سریال «بامداد خمار» در واکنش به ادعای مطرح شده از سوی محمد داودی نویسنده فیلمنامه این سریال جوابیه‌ای صادر کرد. روابط عمومی سریال «بامداد خمار» در واکنش به یادداشتی که محمد داودی نویسنده سریال مبنی بر انصراف از حضور در این پروژه با عنوان «انصراف نویسنده «بامداد خمار» از حضور در پروژه/ نامم […]


فیلم جدید رابرت زمکیس پاییز اکران می‌شود

«اینجا» جدیدترین فیلم رابرت زمکیس که با بازی تام هنکس و رابین رایت ساخته شده، پاییز امسال اکران می‌شود. به نقل از ورایتی، «اینجا» فیلمی که رابرت زِمکیس فیلمساز «فارست گامپ» را با بازیگران آن تام هنکس و رابین رایت دوباره همراه کرد، نوامبر امسال اکران می‌شود. این فیلم ابتدا قرار بود به طور انحصاری […]


انتشار اولین تصاویر از «قرارگاه سری»

اولین تصاویر از فیلم سینمایی «قرارگاه سری» به نویسندگی و کارگردانی دانش اقباشاوی رونمایی شد. به نقل از روابط عمومی فیلم؛ همزمان با ۴ تیرماه سالروز شهادت علی هاشمی، اولین تصاویر از فیلم سینمایی «قرارگاه سری» به نویسندگی و کارگردانی دانش اقباشاوی منتشر شد. «قرارگاه سری» به تهیه‌کنندگی جلیل شعبانی مقطع مهمی از زندگی شهید […]


عیدی سینمایی تلویزیون در روز عید سعید غدیر خم

در روز عید سعید غدیر خم با فیلم های سینمایی و تلویزیون شبکه های سیما همراه باشید؛ «پاندای کونگ فوکار ۴» انیمیشن جدیدی است که از شبکه کودک در این روز پخش می شود. به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «سرتو بدزد رفیق»، «زیر نور […]


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

«در انتهای شب» به چه می‌رسیم؟

یکی از مسائلی که سریال‌های ساخته شده در مدیوم‌های مختلف طی چهل سال اخیر با آن دست به گریبان بوده و مخاطب عام نیز به آن اذعان دارد، شروع خوب و پایان‌های ضعیف است. موضوع وقتی جذاب‌تر می‌شود که به حافظه تاریخی خود رجوع کرده و نمونه‌های مختلف را به یاد بیاوریم. تقریبا همگی آنها نیز به جز چند استثنا، این مساله را تایید می‌کنند. اما در یکی دو سال اخیر و با رشد تولید سریال در پلتفرم‌ها، این موضوع کمرنگ‌تر شده و کمتر شاهد این نمودار سینوسی در سریال‌ها هستیم که نمونه آن را به تازگی در سریال افعی تهران شاهد بوده‌ایم. سریال «در انتهای شب» ساخته آیدا پناهنده دیگر نمونه درخشان در این باب است که از قسمت اول تا چهارم، سیر صعودی کرده و اگر با همین شیب به سمت قسمت‌‌های بعدی برود، شاهد اتفاقی تقریبا نادر در بحث سریال خواهیم بود. پناهنده که فیلمنامه نخستین سریال خود را همراه با ارسلان امیری نوشته، ملودرامی کلاسیک خلق کرده که براساس خانواده‌ای کوچک از طبقه متوسط جامعه شکل گرفته است. از جنس آدم‌هایی که مخاطب در اطراف خود نمونه‌های مشابه آن را دیده و در گام نخست با آن همذات‌پنداری می‌کند. ماهی و بهنام به عنوان زوجی اهل هنر که وضعیت مالی چندان مناسبی هم ندارند، در قسمت نخست در زمانی کوتاه معرفی شده و طلاق این دو به عنوان نقطه عطف نخست هم بدون حاشیه‌روی های مرسوم شکل می‌گیرد. چیزی که نویسندگان فیلمنامه از قسمت دوم تا چهارم روی آن مانور می‌دهند، کنکاش در لایه‌های درونی آدم‌ها و نقب زدن به تنهایی عمیقشان است. حتی ورای آن نقاط عطف درخشانی که در پایان قسمت‌های سوم و چهارم گذاشته شده است. ماهی و بهنام هردو قهرمان‌های این سریال هستند اما نویسندگان آن با مهارت بسیار مابین این دو قرار گرفته و هر لحظه به سمتی می‌لغزند. با ورود آدم‌های جدید به زندگی این دو، داستانک‌های خوبی شکل گرفته که به تنه اصلی آن می‌چسبند. یک سو ثریا و دختر خردسالش و در طرف دیگر نقاش جوان و مشهوری که زمانی در دانشکده به ماهی علاقمند بوده است. ورود دوست نقاش آنها به داستان که به نقطه عطف قسمت سوم منجر می‌شود نیز علاوه بر تنشی که به قصه می‌بخشد، تکه دیگری از وجوه درونی قهرمان‌های سریال را آشکار می‌کند. همان طور که در همین قسمت پرده از رازی برداشته می‌شود که می‌تواند نقش مهمی در جدایی این دو از یکدیگر داشته باشد. از طرف دیگر اتفاق‌های ساده و روزمره زندگی که به نظر پیش‌پا افتاده هم به نظر می‌رسند، وجوه دراماتیک پیدا کرده و قصه را به جلو هدایت می‌کنند. برای مثال می‌توان به قضیه آزمون رانندگی بهنام و پنج بار مردود شدنش اشاره کرد که در تضادی ظریف با پلان‌های نسبتا زیاد رانندگی ماهی قرار دارد. همین طور ماجرای غذا و آشپزی که رابطه بهنام و ثریا را استارت زده و ردپای آن را در حلیم پختن پدر ماهی در خانه خود می‌بینیم. یکی از ...

یادداشت ها