رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 14 خبر


  • چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۱۹ ذو الحجة ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 26 June

تیـــــــــتر روز

تعویق یک هفته ای اکران «روزی روزگاری آبادان»

پخش‌کننده فیلم «روزی روزگاری آبادان» درباره دلیل به تعویق افتادن اکران این فیلم توضیح داد. سعید خانی - مدیر دفتر پخش خانه فیلم گفت: قرار بود فیلم «روزی روزگاری آبادان» از چهارشنبه همین هفته (۶ تیرماه) روی پرده سینماها رود ولی بخاطر تب و تاب انتخابات تصمیم گرفتیم این اکران یک هفته به تعویق بیفتد، چرا که به نظر می‌رسد این کار بیشتر به سود فیلم خواهد بود. وی با بیان اینکه «روزی روزگاری آبادان» در زمانه‌ای که خاورمیانه را جنگ دربرگرفته، فیلمی انسانی و در ستایش صلح است، افزود: پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به حضور بازیگران خوب سینما، بخصوص فاطمه معتمدآریا و محسن تنابنده، این فیلم فروش موفقی داشته باشد. اولین نمایش فیلم «روزی روزگاری آبادان» که نخستین تجربه کارگردانی حمیدرضا آذرنگ نیز است، سال ۱۳۹۹ در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر بود. فاطمه معتمد ...

پیشخوان

خانه سینما اعلام کرد:

پیکر حسن جوهرچی یکشنبه از مقابل خانه سینما تشییع می شود

مراسم تشییع پیکر حسن جوهرچی روز یکشنبه ١٧ بهمن ساعت ٩ صبح از مقابل خانه سینما برگزار می‌شود. خانه سینما ضمن تسلیت به خانواده زنده یاد حسن جوهرچی، انجمن بازیگران سینمای ایران و اعضای خانه سینما اعلام کرد مراسم تشییع این هنرمند ساعت ۹ صبح روز یکشنبه ۹۵/۱۱/۱۷ از ساختمان شماره ۲ خانه سینما (خیابان […]


آنجلینا جولی: قانون جدید ترامپ به افراط‌گرایی دامن می زند

آنجلینا جولی به سرزنش فرمان ترامپ پرداخت و گفت فرمان ممنوعیت ورود شهروندان هفت کشور مسلمان به مهاجران آسیب پذیر لطمه می‌زند و موجب دامن زدن به افراط گرایی می‌شود. به نقل از رویترز، آنجلینا جولی که به عنوان سفیر سازمان ملل و از اعضای کمیسیونری عالی مهاجران فعالیت می‌کند بدون این که به صورت مستقیم […]


ایفای نقش حسن جوهرچی در سریال «آرام می‌گیریم» نیمه کاره ماند

روح‌الله سهرابی کارگردان «آرام می‌گیریم» با بیان اینکه سکانس‌های زیادی از حسن جوهرچی در سریال «آرام می‌گیریم» همچنان باقی مانده است، عنوان کرد که با شنیدن خبر فوت او شوکه شد. روح الله سهرابی کارگردان سریال «آرام می گیریم» ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت حسن جوهرچی که در این اثر به ایفای نقش پرداخته […]


گلایه های کارگردان «ناسور»:

در مجلس آخر تئاتر فجر نمایش ایرانی ذبح شد

کارگردان نمایش «ناسور» که در بخش مسابقه مرور تئاتر ایران سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به صحنه رفت، در یادداشتی نسبت به داوری آثار در جشنواره انتقاد کرد. افسانه زمانی کارگردان نمایش «ناسور» که در ۹ بخش در مسابقه مرور تئاتر ایران سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر کاندیدا شده […]


معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی تهران:

حسن جوهرچی در نوبت پیوند کبد بود

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی تهران سابقه بیماری و علت مرگ حسن جوهرچی را تشریح کرد و گفت: این بازیگر از دو ماه پیش برای پیوند کبد تحت نظر بود اما به دلیل آماده نبودن شرایط جسمی این عمل به تعویق افتاد اما وی کاندیدای پیوند کبد در بیمارستان امام خمینی(ره) بود. دکتر اصغر مکارم، معاون […]



نشست “انزوا” با اشک های کارگردان همراه بود

به گزارش سینماخانه؛ نشست خبری  فیلم “انزوا” که پنجشنبه شب در برج میلاد برگزار شد با احساساتی شدن کارگردان و اشک های وی در گلایه از فضای سخت حاکم بر سینمای ایران ، همراه بود . در ابتدای نشست لعیا عباس میرزایی بازیگر نقش زهره عنوان نمود اصلا قرار نبود این نقش را بازی کنم […]


رونمایی از تیزر “ماحی”؛ روایتی از فساد اقتصادی + ویدئو

داستان این فیلم که بر اساس اتفاقات واقعی است؛ قصه ای از حواشی زندگی یک زن که از پشت پرده اختلاس های مالی تا پرونده های پزشکی سربه مهر که هیچ گاه مطرح نشده است پرده برداری می کند. فیلمی که با توجه به مضمون سیاسی و اجتماعی اش ١٠ هفته (تا قبل از انتخابات […]


سیروس الوند: اعتبار جشنواره امسال خدشه‌دار شده است

سیروس الوند کارگردانی که آخرین بار دو سال قبل با فیلمی به نام «این سیب هم برای تو» در بخش خارج از مسابقه جشنواره حضور داشت و البته نمایش فیلمش در کاخ جشنواره به دلیل پایین بودن استانداردهای کیفی مواجه شد با شلیک گاه و بیگاه خنده مخاطبان، شب گذشته در برنامه «هفت» به انتقاد از […]


در نشست خبری فیلم «بدون تاریخ، بدون امضاء»

آرزوی وحید جلیلوند برای مرغ نخوردن مردم

وحید جلیلوند در نشست خبری فیلم «بدون تاریخ، بدون امضاء» آرزو کرد مردم دیگر مرغ نخورند و فیلم را تلاشی برای رسیدن به این آرزو برشمرد. وی درباره تکراری شدن برخی چیزها در سینما گفت: این نشان دهنده زیاد بودن آن در جامعه است. وی درباره فضای کشتارگاه مرغ و اتفاقات رخ داده در آن […]


واکنش معتمد آریا به گلایه‌ها درباره لهجه آذری‌اش در آباجان

نشست پرسش و پاسخ فیلم «آباجان» با حضور هاتف علیمردانی فیلمنامه‌نویس، کارگردان و تهیه‌کننده فاطمه معتمد آریا، شبنم مقدمى، سعید آقاخانى، حمیدرضا آذرنگ، محمدرضا غفاری، ملیسا ذاکرى، بازیگران فیلم، کامیاب امین عشایرى، طراح صحنه و لباس، محمود خرسند، صدابردار با اجرای محمود گبرلو امروز (چهارشنبه سیزدهم بهمن ماه) در سالن سعدى برج میلاد برگزار شد. […]


برنامه گالری‌ها در روزهای زمستانی تهران

گالری‌ها، فرهنگسراها و مراکز هنری تهران با برپایی نمایشگاه‌هایی متنوع از هنرهای تجسمی میزبان علاقه‌مندان به هنر در روزهای میانی بهمن‌ماه هستند. نمایشگاهی از آثار مفاخر دوره نهم جشنواره هنرهای تجسمی فجر و همچنین آثاری از کشورهای اسپانیا و مکزیک در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود. «علی قلم‌سیاه» در رشته عکاسی، «علی‌اصغر تجویدی» در رشته نگارگری، […]


زندگی گران آقای دپ/ ۲ میلیون دلار هزینه ماهانه

رقم هزینه های ماهانه جانی دپ در حالی اعلام شد که او از شرکتی که مدیریت مالی زندگی اش را برعهده دارد، شکایت کرده است. به نقل از بی بی سی، مدیران مالی جانی دپ گفته‌اند که مشکلات مالی این ستاره هالیوود به دلیل هزینه دو میلیون دلاری او در ماه است. جانی دپ اخیرا از […]


رمزگشایی از جعبه سیاه تاریخِ پس از انقلاب با «ماجرای نیمروز»

یکی از فیلم هایی که در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر محل بحث و تبادل نظر قرار گرفته «ماجرای نیمروز» است که آن را می توان به نوعی رمزگشایی از برهه ای مهم از تاریخ معاصر ایران دانست. سیدمرتضی فاطمی فعال رسانه ای در یادداشتی نگاهی به فیلم «ماجرای نیمروز» ساخته جدید محمدحسین مهدویان […]


نشست «بدون تاریخ بدون امضا» در برج میلاد | این رئالیسم افراطی نیست

به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم فجر؛ نشست پرسش و پاسخ فیلم «بدون تاریخ بدون امضا» با حضور وحید جلیلوند و عوامل این فیلم در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد. این نشست با حضور کارگردان، فیلمنامه نویس و تدوینگر، علی زرنگار، فیلمنامه‌نویس، امیر آقایی و سعید داخ، بازیگران، علی […]


۱۰ فیلم برگزیده آرای مردمی در سومین روز فیلم فجر ۳۵

نتیجه شمارش آرای مردمی در سومین روز سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر اعلام شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم فجر؛ نتیجه شمارش آرای فیلم های نمایش داده شده در روز سوم جشنواره فیلم فجر (۱۳۹۵/۱۱/۱۳) توسط ستاد انتخاب فیلم برگزیده از نگاه تماشاگران جشنواره فیلم فجر اعلام شد. […]


«قاتل اهلی» از رقابت سیمرغ مردمی حذف شد

فیلم سینمایی «قاتل اهلی» به دلیل قرار نگرفتن در جدول سینماهای مردمی در ۳ روز اول جشنواره، از رقابت سیمرغ مردمی حذف شد. علی آشتیانی‌پور مدیر بخش آرای مردمی جشنواره با اشاره به حذف فیلم سینمایی «قاتل اهلی» از رقابت سیمرغ مردمی، گفت: طبق آئین‌نامه هر کدام از ۴۴ فیلم بخش چشم‌انداز باید در ۳ […]


فیلم «آذر» از رقابت مردمی فیلم فجر کنار گذاشته شد

فیلم سینمایی «آذر» به تهیه کنندگی نیکی کریمی و کارگردانی محمد حمزه‌ای به دلیل طولانی شدن مراحل فنی از آراء مردمی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر خارج شد. طبق اعلام روابط عمومی فیلم «آذر»،با توجه به قانون بخش آرا مردمی فجر که باید هر اثر در سه روز اول نمایش خود را آغاز کنند […]


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

«در انتهای شب» به چه می‌رسیم؟

یکی از مسائلی که سریال‌های ساخته شده در مدیوم‌های مختلف طی چهل سال اخیر با آن دست به گریبان بوده و مخاطب عام نیز به آن اذعان دارد، شروع خوب و پایان‌های ضعیف است. موضوع وقتی جذاب‌تر می‌شود که به حافظه تاریخی خود رجوع کرده و نمونه‌های مختلف را به یاد بیاوریم. تقریبا همگی آنها نیز به جز چند استثنا، این مساله را تایید می‌کنند. اما در یکی دو سال اخیر و با رشد تولید سریال در پلتفرم‌ها، این موضوع کمرنگ‌تر شده و کمتر شاهد این نمودار سینوسی در سریال‌ها هستیم که نمونه آن را به تازگی در سریال افعی تهران شاهد بوده‌ایم. سریال «در انتهای شب» ساخته آیدا پناهنده دیگر نمونه درخشان در این باب است که از قسمت اول تا چهارم، سیر صعودی کرده و اگر با همین شیب به سمت قسمت‌‌های بعدی برود، شاهد اتفاقی تقریبا نادر در بحث سریال خواهیم بود. پناهنده که فیلمنامه نخستین سریال خود را همراه با ارسلان امیری نوشته، ملودرامی کلاسیک خلق کرده که براساس خانواده‌ای کوچک از طبقه متوسط جامعه شکل گرفته است. از جنس آدم‌هایی که مخاطب در اطراف خود نمونه‌های مشابه آن را دیده و در گام نخست با آن همذات‌پنداری می‌کند. ماهی و بهنام به عنوان زوجی اهل هنر که وضعیت مالی چندان مناسبی هم ندارند، در قسمت نخست در زمانی کوتاه معرفی شده و طلاق این دو به عنوان نقطه عطف نخست هم بدون حاشیه‌روی های مرسوم شکل می‌گیرد. چیزی که نویسندگان فیلمنامه از قسمت دوم تا چهارم روی آن مانور می‌دهند، کنکاش در لایه‌های درونی آدم‌ها و نقب زدن به تنهایی عمیقشان است. حتی ورای آن نقاط عطف درخشانی که در پایان قسمت‌های سوم و چهارم گذاشته شده است. ماهی و بهنام هردو قهرمان‌های این سریال هستند اما نویسندگان آن با مهارت بسیار مابین این دو قرار گرفته و هر لحظه به سمتی می‌لغزند. با ورود آدم‌های جدید به زندگی این دو، داستانک‌های خوبی شکل گرفته که به تنه اصلی آن می‌چسبند. یک سو ثریا و دختر خردسالش و در طرف دیگر نقاش جوان و مشهوری که زمانی در دانشکده به ماهی علاقمند بوده است. ورود دوست نقاش آنها به داستان که به نقطه عطف قسمت سوم منجر می‌شود نیز علاوه بر تنشی که به قصه می‌بخشد، تکه دیگری از وجوه درونی قهرمان‌های سریال را آشکار می‌کند. همان طور که در همین قسمت پرده از رازی برداشته می‌شود که می‌تواند نقش مهمی در جدایی این دو از یکدیگر داشته باشد. از طرف دیگر اتفاق‌های ساده و روزمره زندگی که به نظر پیش‌پا افتاده هم به نظر می‌رسند، وجوه دراماتیک پیدا کرده و قصه را به جلو هدایت می‌کنند. برای مثال می‌توان به قضیه آزمون رانندگی بهنام و پنج بار مردود شدنش اشاره کرد که در تضادی ظریف با پلان‌های نسبتا زیاد رانندگی ماهی قرار دارد. همین طور ماجرای غذا و آشپزی که رابطه بهنام و ثریا را استارت زده و ردپای آن را در حلیم پختن پدر ماهی در خانه خود می‌بینیم. یکی از ...

یادداشت ها