رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 14 خبر


  • چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۱۹ ذو الحجة ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 26 June

تیـــــــــتر روز

تعویق یک هفته ای اکران «روزی روزگاری آبادان»

پخش‌کننده فیلم «روزی روزگاری آبادان» درباره دلیل به تعویق افتادن اکران این فیلم توضیح داد. سعید خانی - مدیر دفتر پخش خانه فیلم گفت: قرار بود فیلم «روزی روزگاری آبادان» از چهارشنبه همین هفته (۶ تیرماه) روی پرده سینماها رود ولی بخاطر تب و تاب انتخابات تصمیم گرفتیم این اکران یک هفته به تعویق بیفتد، چرا که به نظر می‌رسد این کار بیشتر به سود فیلم خواهد بود. وی با بیان اینکه «روزی روزگاری آبادان» در زمانه‌ای که خاورمیانه را جنگ دربرگرفته، فیلمی انسانی و در ستایش صلح است، افزود: پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به حضور بازیگران خوب سینما، بخصوص فاطمه معتمدآریا و محسن تنابنده، این فیلم فروش موفقی داشته باشد. اولین نمایش فیلم «روزی روزگاری آبادان» که نخستین تجربه کارگردانی حمیدرضا آذرنگ نیز است، سال ۱۳۹۹ در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر بود. فاطمه معتمد ...

پیشخوان

دست‌بوسی و پابوسی در نشست خبری “قاتل اهلی” !!!!

واقعیت این است که نشست‌های رسانه‌ای فیلم‌ها در روز و شب‌های جشنواره‌ی فیلم فجر، مثل خود فیلم‌ها، در چند و شاید چندین سال گذشته، رو به افول بوده است؛ یک دلیلش هم این است که رسانه‌هایمان از نظر کیفی رو به افول نهاده‌اند و شبه‌خبرنگارهای عشق سینما، تنها صدا که نه، واقعا جمعیت خبرنگارهای سینمایی […]


همایون اسعدیان گفت: در فیلم «یک روز بخصوص» به‌دنبال خلق موقعیتی بودم که تماشاگر خود را در آن شرایط تصور کند. کارگردان فیلم «یک روز بخصوص» ۱۷ بهمن‌ماه پس از نمایش فیلمش در قالب جشنواره فیلم فجر در برج میلاد، همراه تعدادی از عوامل آن، توضیح‌هایی درباره تازه‌ترین اثرش ارائه کرد. اسعدیان درباره طرح اولیه […]


نویسنده «هری پاتر» پرقدرت‌ترین چهره سینمایی بریتانیا شد

جی کی رولینگ خالق «هری پاتر» با توجه به فعالیت‌های سینمایی‌اش به عنوان پرقدرت‌ترین چهره سینمایی بریتانیا انتخاب شد. به نقل از تایمز، در فهرستی از پرقدرت‌ترین چهره‌های برتر سینمای بریتانیا شامل کنت بارنا تا ادی ردمین و اما واتسون، جی‌کی رولینگ در صدر این فهرست قرار گرفت. این فهرست که برای تعیین پرقدرت‌ترین چهره‌های سینمای […]


۷ اثر برتر ششمین روز آرای مردمی جشنواره فیلم فجر

نتیجه شمارش آرای مردمی ششمین روز از سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر اعلام شد. نتیجه شمارش آرای فیلم های نمایش داده شده در روز ششم جشنواره فیلم فجر (۱۳۹۵/۱۱/۱۶) توسط ستاد انتخاب فیلم برگزیده از نگاه تماشاگران جشنواره فیلم فجر اعلام شد. لازم به توضیح است فهرست فیلم ها بدون اولویت است. بر این […]


«خوب، بد، جلف» در جشنواره فجر 35

“خوب،بد،جلف” تنفسی خوب در فضای جشنواده

به گزارش سینماخانه؛ علیرغم اینکه در دقایق اولیه فیلم حس می شد به تماشای سریال پژمان نشسته ایم ،در ادامه و با شکل گیری داستان اصلی و بازی قابل توجه حمید فرخ نژاد به نظر شاهد فیلم جذاب تری بودیم . سکانس های جذاب سه نفره حمید فرخ نژاد ، سام درخشانی و پژمان جمشیدی […]


دومین آنونس فیلم “ماجرای نیمروز” + ویدیو

به گزارش سینماخانه؛ دومین تیزر فیلم ماجرای نیمروز به کارگردانی محمدحسین مهدویان رونمایی شد. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: در محله های پر آشوب تهران، در پیچاپیچ خیایان ها و کوچه ها و در پستوی خانه ها سرگردان و حیران. آیا این جستجو را فرجامی هست؟ در این فیلم مهرداد صدیقیان، احمد مهرانفر، هادی […]


آنونس فیلم “سد معبر” + ویدیو

به گزارش سینماخانه ؛ فیلم “سد معبر” به کارگردانی محسن قرایی، داستان قاسم کارمند اداره سد معبر شهرداری را روایت می کند که در تلاش است وضعیتِ زندگیِ خود را بهبود ببخشد، اما در این راه با نرگس همسرش اختلافِ نظر دارد. فیلم “سد معبر” به کارگردانی محسن قرایی و نویسندگی سعید روستایی د سی […]


واکنش حاتمی کیا به فیلم «ماجرای نیمروز»مهدویان

ابراهیم حاتمی کیا کارگردان مطرح سینمای ایران ،پس از تماشای فیلم «ماجرای نیمروز»، واکنش جالبی به این فیلم داشت. حاتمی کیا پس از دیدن فیلم جدید مهدویان، او را در آغوش کشید و با تبریک ساخت این فیلم گفت که از دیدن «ماجرای نیمروز» واقعا لذت برده است. منبع : برنا  


نامه مهرجویی در حمایت از کیمیایی

داریوش مهرجویی کارگردان مطرح سینمای ایران ، نامه ای خطاب به مسعود کیمیایی منتشر کرد. متن کامل این نامه به شرح زیر است : مسعود جان این نامه را برای تو می نویسم تا شاید مرهمی باشد برزخم های دل پرعطوفت و مهربان تو. برای تو برای خودم وبرای انهایی که اینچنین بی حرمتی و […]


«سارا و آیدا»؛ ضعیف مثل انبوهی ‌از بی‌کیفیت‌های حاضر در فجر

«سارا و آیدا» فیلم ناامیدکننده دیگری بود که در هفتمین روز جشنواره روی پرده رفت.   مازیار میری یکی از فیلمسازانی است که در این سال‌ها، هر وقت فیلمی ساخته و به جشنواره آمده، قابل دفاع بوده و فیلم هایش از حداقل استانداردهای سینمای برخوردار است. میری زمانی «سعادت آباد» را با امیر عربی به […]


حاشیه های جشنواره فجر

از راه‌اندازی کمپین «بز شاخدار» تا برخورد فیزیکی با یکی از کارگردان‌ ها در کاخ جشنواره

مازیار میری بیان کرد: قبل از هر چیز باید دو نکته جدی را مطرح کنم. زمانی که می‌خواستم امروز برای نشست به برج میلاد بیایم از مدیر تولید درخواست کردم تا یک بز شاخدار گیر بیاورد. هر چه گشتیم گفتند اعضای شورای شهر آنقدر فعال شدند که دیگر شاخی وجود ندارد. ما می‌خواستیم کمپین بز […]


در نشست «ماجرای نیمروز» مطرح شد:

سرنوشت فرزند مسعود رجوی چه شد/ شخصیتی که سعید امامی نیست

نشست فیلم «ماجرای نیمروز» در حالی برگزار شد که در آن سوالاتی درباره شخصیت های فیلم و سرنوشت آنها طرح شد. دیشب جمعه ۱۵ بهمن ماه نشست خبری فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» به کارگردانی محمد حسین مهدویان با حضور این کارگردان، محمود رضوی تهیه کننده، جواد عزتی، احمد مهرانفر، مهرداد صدیقیان، هادی حجازی فر بازیگران […]


نتیجه آرای مردمی جشنواره فیلم فجر در روز پنجم

نتیجه شمارش آرای فیلم های نمایش داده شده در پنجمین روز جشنواره فیلم فجر اعلام شد. نتیجه شمارش آرای فیلم های نمایش داده شده در روز پنجم جشنواره فیلم فجر جمعه ۱۵ بهمن ماه توسط ستاد انتخاب فیلم برگزیده از نگاه تماشاگران جشنواره فیلم فجر اعلام شد. لازم به توضیح است فهرست فیلم ها بدون […]


رونمایی از دومین تیزر فیلم سینمایی «اسرافیل» + ویدیو

دومین تیزر فیلم سینمایی «اسرافیل» به کارگردانی آیدا پناهنده با تمرکز بر بازی پژمان بازغی منتشر شد. دومین تیزر فیلم «اسرافیل» به کارگردانی آیدا پناهنده با تمرکز بر قاب‌هایی کمتر دیده شده از پژمان بازغی ساخته شده است. «اسرافیل» دومین فیلم بلند سینمایی پناهنده است که درامی درباره چالش‌ها و نیازهای عاطفی و روابط انسانی […]


روزگاری که «محمدم» رمز مشترک عاشق‌ها بود

«آن روزها با قلب‌های نوجوان یک هفته صبر می‌کردیم تا «در پناه تو» شروع شود؛ غافل از آن که زندگی همیشه این مجال را نمی‌دهد که «در پناه تو» باشیم. چه با عجله رفتی «محمدش»! احسان محمدی نوشت: «سال ۷۴ تازه پشت لب‌مان سبیل درآمده بود. همه همسن‌ها را می‌گویم. چون دخترها هم آن زمان […]


رونمایی از آنونس نماینده سینمای ایران در برلین + ویدیو

آنونس فیلم «تمارض» برای حضور در جشنواره بین‌المللی فیلم برلین منتشر شد. آنونس فیلم سینمایی «تمارض» به کارگردانی عبد آبست که امسال تنها نماینده سینمای ایران در شصت‌وهفتمین دوره جشنواره فیلم برلین است، منتشر شد. کمتر از یک هفته دیگر، جشنواره فیلم برلین آغاز می‌شود و «تمارض» به‌عنوان تنها نماینده ایران در بخش «فُروم» این […]


توضیحات جدید علی آشتیانی‌پور درباره آراء مردمی

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم فجر؛ مسئول بخش آرای مردمی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر گفت: تعداد فیلم ها برای رای گیری از ۱۰ فیلم به ۹ فیلم و در نهایت به ۵ فیلم خواهد رسید. علی آشتیانی پور درباره آرا مردمی گفت: همانطور که در سال گذشته […]


نتیجه آرای مردمی جشنواره فیلم فجر در روز چهارم

نتیجه شمارش آرای مردمی در چهارمین روز سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر اعلام شد. نتیجه شمارش آرای فیلم های نمایش داده شده در روز چهارم جشنواره فیلم فجر (۱۳۹۵/۱۱/۱۴) توسط ستاد انتخاب فیلم برگزیده از نگاه تماشاگران جشنواره فیلم فجر اعلام شد. فهرست فیلم ها بدون اولویت بدین شرح است: ویلایی ها، آباجان، انزوا، […]


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

«در انتهای شب» به چه می‌رسیم؟

یکی از مسائلی که سریال‌های ساخته شده در مدیوم‌های مختلف طی چهل سال اخیر با آن دست به گریبان بوده و مخاطب عام نیز به آن اذعان دارد، شروع خوب و پایان‌های ضعیف است. موضوع وقتی جذاب‌تر می‌شود که به حافظه تاریخی خود رجوع کرده و نمونه‌های مختلف را به یاد بیاوریم. تقریبا همگی آنها نیز به جز چند استثنا، این مساله را تایید می‌کنند. اما در یکی دو سال اخیر و با رشد تولید سریال در پلتفرم‌ها، این موضوع کمرنگ‌تر شده و کمتر شاهد این نمودار سینوسی در سریال‌ها هستیم که نمونه آن را به تازگی در سریال افعی تهران شاهد بوده‌ایم. سریال «در انتهای شب» ساخته آیدا پناهنده دیگر نمونه درخشان در این باب است که از قسمت اول تا چهارم، سیر صعودی کرده و اگر با همین شیب به سمت قسمت‌‌های بعدی برود، شاهد اتفاقی تقریبا نادر در بحث سریال خواهیم بود. پناهنده که فیلمنامه نخستین سریال خود را همراه با ارسلان امیری نوشته، ملودرامی کلاسیک خلق کرده که براساس خانواده‌ای کوچک از طبقه متوسط جامعه شکل گرفته است. از جنس آدم‌هایی که مخاطب در اطراف خود نمونه‌های مشابه آن را دیده و در گام نخست با آن همذات‌پنداری می‌کند. ماهی و بهنام به عنوان زوجی اهل هنر که وضعیت مالی چندان مناسبی هم ندارند، در قسمت نخست در زمانی کوتاه معرفی شده و طلاق این دو به عنوان نقطه عطف نخست هم بدون حاشیه‌روی های مرسوم شکل می‌گیرد. چیزی که نویسندگان فیلمنامه از قسمت دوم تا چهارم روی آن مانور می‌دهند، کنکاش در لایه‌های درونی آدم‌ها و نقب زدن به تنهایی عمیقشان است. حتی ورای آن نقاط عطف درخشانی که در پایان قسمت‌های سوم و چهارم گذاشته شده است. ماهی و بهنام هردو قهرمان‌های این سریال هستند اما نویسندگان آن با مهارت بسیار مابین این دو قرار گرفته و هر لحظه به سمتی می‌لغزند. با ورود آدم‌های جدید به زندگی این دو، داستانک‌های خوبی شکل گرفته که به تنه اصلی آن می‌چسبند. یک سو ثریا و دختر خردسالش و در طرف دیگر نقاش جوان و مشهوری که زمانی در دانشکده به ماهی علاقمند بوده است. ورود دوست نقاش آنها به داستان که به نقطه عطف قسمت سوم منجر می‌شود نیز علاوه بر تنشی که به قصه می‌بخشد، تکه دیگری از وجوه درونی قهرمان‌های سریال را آشکار می‌کند. همان طور که در همین قسمت پرده از رازی برداشته می‌شود که می‌تواند نقش مهمی در جدایی این دو از یکدیگر داشته باشد. از طرف دیگر اتفاق‌های ساده و روزمره زندگی که به نظر پیش‌پا افتاده هم به نظر می‌رسند، وجوه دراماتیک پیدا کرده و قصه را به جلو هدایت می‌کنند. برای مثال می‌توان به قضیه آزمون رانندگی بهنام و پنج بار مردود شدنش اشاره کرد که در تضادی ظریف با پلان‌های نسبتا زیاد رانندگی ماهی قرار دارد. همین طور ماجرای غذا و آشپزی که رابطه بهنام و ثریا را استارت زده و ردپای آن را در حلیم پختن پدر ماهی در خانه خود می‌بینیم. یکی از ...

یادداشت ها