رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 17 خبر


  • شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳
  • السبت ۲۲ ذو الحجة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 29 June

در چهاردهمین جلسه از فصل نهم پاتوق فیلم کوتاه با همراهی محمدرضا مقدسیان، نویسنده، روزنامه‌نگار و منتقد سینما، به‌تماشای اکران چهار فیلم کوتاه «ترموستات»، «آرامگاه»، «دریچه»، «نارَس» می‌نشینیم. به‌‌گزارش سینماخانه و به نقل از روابط‌‌‌‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، چهاردهمین جلسه از نهمین فصل پاتوق فیلم کوتاه، روز یک‌شنبه ۳ تیرماه ۱۴۰۳ با نمایش ۴ […]

در چهاردهمین جلسه از فصل نهم پاتوق فیلم کوتاه با همراهی محمدرضا مقدسیان، نویسنده، روزنامه‌نگار و منتقد سینما، به‌تماشای اکران چهار فیلم کوتاه «ترموستات»، «آرامگاه»، «دریچه»، «نارَس» می‌نشینیم.
به‌‌گزارش سینماخانه و به نقل از روابط‌‌‌‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، چهاردهمین جلسه از نهمین فصل پاتوق فیلم کوتاه، روز یک‌شنبه ۳ تیرماه ۱۴۰۳ با نمایش ۴ فیلم کوتاه در پردیس سینمایی بهمن برگزار خواهد شد.

در این جلسه از فصل نهم پاتوق که توسط انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود، فیلم‌های‌ کوتاه «ترموستات» به کارگردانی روزبه اخوان، «آرام‌گاه» به کارگردانی علی دارایی، «دریچه» به کارگردانی مجید ابراهیمیان دهکردی، «نارَس» به کارگردانی نوا نعمتی روی پرده خواهند رفت.

محمدرضا مقدسیان، نویسنده، روزنامه‌نگار و منتقد سینمایی کارشناس این جلسه از پاتوق فیلم کوتاه خواهد بود که پس از اکران آثار با کارگردان‌های فیلم‌های کوتاه به نمایش درآمده به گفت‌وگو می‌نشیند و آثار را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد.

محمد صابری، به عنوان مجری‌کارشناس برنامه حضور خواهد داشت.

«ترموستات» به کارگردانی روزبه اخوان و تهیه‌کنندگی مشترک رضا اخوان و انجمن سینمای جوانان ایران که در چهلمین دوره جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور داشت؛ روایت پیرمرد و پیرزنی است که ترموستات یخچالشان دچار مشکل می‌شود و به دلیل نداشتن پول اتفاقاتی برایشان می‌افتد…

«ترموستات» همچنین جزو پنج فیلم راه یافته به بخش بین الملل جشنواره چهلم نیز بوده است.

«آرام‌گاه» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی دارایی داستان ریحانه؛ زنی است که باعث مرگ نوزادش شده است. اکنون در غیاب همسر فراری‌­اش در جست­و­جوی راهی برای خاکسپاری نوزاد است که با مصائبی روبه رو می­شود ولی در پایان…

این فیلم در دو بخش «بهترین فیلم کوتاه» و «بهترین فیلمبرداری» در جشنواره آمریکایی OIFF نامزد دریافت جایزه شد.

«دریچه» به نویسندگی و کارگردانی مجید ابراهیمیان دهکردی و تهیه کنندگی انجمن سینمای جوانان شهر کرد، روایت مردی است که به تنهایی زندگی می‌کند و تمام دلخوشی اش فیلم دیدن و غذا خوردن است با شنیدن صدایی متوجه دریچه‌ای در پستوی خانه‌اش می‌شود و …

«نارَس» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی نوا نعمتی اقتباسی است از نقاشی لوکرسیا اثر رامبراند؛ داستان دختر جوان و بازیگری به اسم آوا است که در حال تمرین پرفورمنس مرگ لوکرسیاست. در حین تمرین­‌ها با کارگردان اش دچار مشکلاتی می‌شود که از نظر روحی او را با قصه نقاشی لوکرسیا اثر رامبراند درگیر می‌کند، از طرف دیگر مجبور شده اند یک هفته زودتر اجرا بروند اما او خودش را برای هیچ چیز آماده نمی‌بیند که باعث می‌شود در پایان تصمیم مهمی برای زندگی اش بگیرد.

چهاردهمین جلسه فصل نهم پاتوق فیلم کوتاه با همکاری موسسه فرهنگی، تبلیغاتی بهمن سبز – پخش رویش، یک‌شنبه‌ ۳ تیرماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۵ در پردیس سینمایی بهمن برگزار می‌‌شود و شامل نمایش آثار و جلسه نقد و بررسی خواهد بود.

خواهش‌مندیم مخاطبانی که در هفته‌های گذشته پاتوق فیلم کوتاه تهران حضور داشته‌اند، حتما کارت عضویت باشگاه مخاطبان (پاتوق فیلم کوتاه) را همراه خود داشته باشند.

حضور برای تمامی علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار