رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 17 خبر


  • شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳
  • السبت ۲۲ ذو الحجة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 29 June

کارگردان قرقیزستانی مستند کوتاه «پستچی» ضمن اشاره به سوژه متفاوت فیلم خود، راه‌یابی این اثر به دوره گذشته جشنواره بین‌المللی فیلم‌کوتاه تهران را مایه افتخار خود توصیف کرد. به‌گزارش سینماخانه و به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، ایبادیلا آجیبایف کارگردان سینمای قرقیزستان که سال گذشته با مستند کوتاه «پستچی» در چهلمین جشنواره بین‌المللی […]

کارگردان قرقیزستانی مستند کوتاه «پستچی» ضمن اشاره به سوژه متفاوت فیلم خود، راه‌یابی این اثر به دوره گذشته جشنواره بین‌المللی فیلم‌کوتاه تهران را مایه افتخار خود توصیف کرد.

به‌گزارش سینماخانه و به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، ایبادیلا آجیبایف کارگردان سینمای قرقیزستان که سال گذشته با مستند کوتاه «پستچی» در چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌کوتاه تهران حضور یافته بود، درباره این رویداد گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران رویدادی بسیار شناخته‌شده در منطقه است و در سراسر جهان از اعتبار بالایی میان اهالی سینمای کوتاه برخوردار است.
وی ادامه داد: از همین رو راه‌یابی فیلم ما به فهرست آثار منتخب این رویداد در دوره چهلم که سال گذشته برگزار شد، برای‌مان افتخار بزرگی بود. ما از طریق تیم تبلیغات خود در قرقیزستان توانستیم با جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران بیشتر آشنا شویم و ارتباط بگیریم. این رویداد، از معدود جشنواره‌هایی است که در آن فیلم‌های کوتاه خوب و باکیفیت نمایش داده می‌شود و واقعا دوست دارم همه آثار ارائه شده در این رویداد، فرصتی برای نمایش بر پرده‌های بزرگ را هم به‌دست بیاورند.
این مستندساز درباره ایده مستند کوتاه «پستچی» هم توضیح داد: موضوع «حرفه‌های فراموش‌شده» ایده‌ای بود که تیم ما انتخاب کرد و در این مستند می‌خواستیم تأکید کنیم که شغل «پستچی» همواره در یک جامعه اهمیت داشته و دارد. به‌خصوص در مناطق دورافتاده‌ای که ارتباط از راه دور، هنوز در آن‌ها جا نیفتاده است.
وی افزود: بسیاری از مردم هنوز نمی‌دانند که شغل پستچی‌ها چه ویژگی‌ها و چه سختی‌هایی دارد. کار یک پستچی تنها محدود به تحویل نامه‌ها و روزنامه‌ها نیست. قهرمان فیلم ما در دهکده‌ای کوهستانی و دورافتاده در قرقیزستان زندگی می‌کند که به دلیل کمبود نیروی انسانی در‌ آن منطقه مجبور است به اهالی دو روستا خدمت‌رسانی کند. یکی از این روستاها در مرز ما با تاجیکستان قرار دارد.
آجیبایف در پایان درباره میزان آشنایی خود با سینمای ایران تا پیش از حضور در جشنواره فیلم‌کوتاه «تهران»‌ هم گفت: نمی‌توانم بگویم آشنایی زیادی با سینمای ایران داشتم اما قطعا فیلم‌های تأثیرگذاری را از سینمای ایران دیده بودم، مانند مستند «آب، باد، خاک، نان»‌ ساخته مهدی زمان‌پور کیاسری که روایت پسری ۱۱ ساله است که حتی بدون هر دو دست هم زندگی کاملی را به همراه خانواده‌اش در مرز ایران و افغانستان، می‌گذراند. از سینمای داستانی ایران هم فیلم‌های مجید مجیدی مانند «رنگ خدا» و «باران» را بسیار دوست دارم.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار