رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 14 خبر


  • چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۱۹ ذو الحجة ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 26 June

فیلم‌ “در مسیر نسیم” ساخته‌ مشترک امین نظری و سید مرتضی سبزقبا برای حضور در ششمین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم “Heritage” پرتغال انتخاب شد. سید مرتضی سبزقبا، کارگردان این اثر هنری روز سه‌شنبه در خصوص این مستند به خبرنگار ایرنا گفت: در شمال دزفول استان خوزستان، روستای دورافتاده‌ای به نام “تنگه‌دز” قرار دارد که مردم‌ آن از امکانات […]

فیلم‌ “در مسیر نسیم” ساخته‌ مشترک امین نظری و سید مرتضی سبزقبا برای حضور در ششمین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم “Heritage” پرتغال انتخاب شد.

سید مرتضی سبزقبا، کارگردان این اثر هنری روز سه‌شنبه در خصوص این مستند به خبرنگار ایرنا گفت: در شمال دزفول استان خوزستان، روستای دورافتاده‌ای به نام “تنگه‌دز” قرار دارد که مردم‌ آن از امکانات اولیه زندگی محرومند.

به گفته وی در این روستا، رودخانه‌ای معروف به “رود آب شور” جریان دارد و برای رسیدن به این منطقه عشایری، جاده و پلی وجود ندارد و تنها راه ارتباطی عبور از دل رودخانه است.

فیلم “در مسیر نسیم” که هشتمین حضور جشنواره‌ای خود را تجربه می‌کند پیش از این برنده‌ جایزه و لوح افتخار بهترین فیلم در دومین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم «Varsity» آفریقا و نخستین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم «Bioscope» هندوستان و همچنین نامزد دریافت جایزه‌ بهترین فیلم ششمین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم Three Acts of Goodness» » چین شده است.

امین نظری و سید مرتضی سبزقبا به عنوان نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده، امین نظری، تصویربردار، عکاس و صدابردار، سید مرتضی سبزقبا، تدوین و صداگذاری و طراحی پوستر، سید عزیز رودبندی، مترجم، مصطفی زاهد و عارف رشیدجلودار، موسیقی، حجت کایدخورده، عنوان‌بندی و داریوش احمدی بابادی از جمله عوامل و دست‌اندرکاران این مستند به شمار می‌روند.

جشنواره‌ بین‌المللی فیلم “Heritage” در سال ۲۰۱۶ برای ترویج و انتشار میراث فرهنگی از طریق رسانه‌های مختلف متولد شد که سینما به عنوان هنر هفتم تمرکز اصلی آن است. این جشنواره فیلم‌های مردم‌شناسی فرهنگ‌های مختلف را با تمرکز بر ترویج میراث مادی و غیرمادی، شیوه‌های زندگی، آداب و رسوم، آموزش و معماری، انتقال معنای آیین‌ها برای جوامع و آشکار کردن عناصری که جوامع را پایدار می‌کند، ارائه می‌کند.

ششمین دوره‌ این جشنواره‌ بین‌المللی، ۱۶ ژوئن تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۴ میلادی مطابق با ۲۷ خردادماه تا ۹ مهرماه ۱۴۰۳ در شهر ائورا در کشور پرتغال برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار