رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 14 خبر


  • چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۱۹ ذو الحجة ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 26 June

فیلم «نومان» به کارگردانی زهره زمانی جایزه بهترین کارگردان را در جشنواره Rainbow لندن کسب کرد. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، بیست و پنجمین جشنواره Rainbow دوم تا نهم ژوئن مصادف با ۱۳ تا ۲۰ خردادماه سال جاری در لندن برگزار شد و زهره زمانی از بندرانزلی […]

فیلم «نومان» به کارگردانی زهره زمانی جایزه بهترین کارگردان را در جشنواره Rainbow لندن کسب کرد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، بیست و پنجمین جشنواره Rainbow دوم تا نهم ژوئن مصادف با ۱۳ تا ۲۰ خردادماه سال جاری در لندن برگزار شد و زهره زمانی از بندرانزلی با فیلم داستانی«نومان» جایزه بهترین کارگردان را کسب کرد.

«نومان» یک فیلم کوتاه داستانی و جدیدترین کار زهره زمانی است که تا کنون ۶ حضور بین المللی داشته و قبلاً هم از جشنواره نیو پرت‌بیچ آمریکا جایزه بهترین تدوین را از آن خود کرده بود.

علاوه بر این « نومان» در بخش مسابقات هفتمین دوره جشنواره زنان ازمیر ترکیه، ششمین دوره جشنواره ECG(Eurasian Creative Guild Film festival لندن، جشنواره بین‌المللی فیلم سیواس ترکیه همچنین جشنواره بین‌المللی زنان پاکستان شرکت داشت.

«نومان:؛ روایت یک فرد تنها و منزوی است که به تنهایی در ساحل زندگی می‌کند و با کسی ارتباط ندارد تا اینکه با آمدن تیم فوتبال دختران به ساحل و نزدیکی کلبه این فرد؛ اتفاقاتی رخ داد و جرقه امید به زندگی در این فرد روشن می‌شود و تصمیمات جدیدی برای زندگی خود می‌گیرد و در واقع روایت فیلم حول محور شانس و امید دوباره برای زندگی است.

این فیلم به تهیه کنندگی امین شجاع و رضا محمودی و مشارکت کمپانی فیلم Aurora ایتالیا ساخته شده و بازیگر اصلی با نام نومان چاکر از کشور ترکیه است.

از جمله عوامل فیلم «نومان»»

کارگردان: زهره زمانی، تهیه کنندگان: رضا محمودی، امین شجاع، نویسندگان: محمد گذرآبادی، فروغ صادقی، بازیگران: نومان چاکر، نگارخلاق، .مسعود قسمتی و مهسا تیزروی، پس تولید فیلم آرورا ویژن ایتالیا، مدیر فیلمبرداری: حمید مهرافروز، تدوین: سالم صلواتی، مدیر تولید:میلاد بهداد، آهنگساز: علی اباذری، صدابردار: مجید نجاتی، طراح صحنه: محسن رامه، صداگذار: حسین‌ابوالصدق، اصلاح رنگ‌: سامان مجد وفایی، جلوه های ویژه:مصطفی حبیبی هستند.

زهره زمانی فیلم‌ساز اهل بندرانزلی و رئیس انجمن سینمای جوانان این شهر پیش از این با فیلم‌های «نامه‌ای به آندره»، «بیا، همه خوابند» و «پابرهنه آقا» جوایز بین‌المللی جشنواره‌های متعددی را از آن خود کرده و درحال حاضر رئیس برنامه‌ریزان جشنواره بین‌المللی فیلم داکا بنگلادش است.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار