رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 14 خبر


  • چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۱۹ ذو الحجة ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 26 June

۶۷۹۷۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۳۵ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

فرنوش صمدی:

عجله‌ای برای اکران «خط فرضی» ندارم

کارگردان فیلم سینمایی «خط فرضی» تأکید کرد در حال حاضر برنامه‌ای برای اکران عمومی این فیلم سینمایی ندارد. فرنوش صمدی کارگردان فیلم‌های کوتاه و سینمایی درباره فیلم سینمایی «خط فرضی» گفت: این فیلم تا امروز در ۱۵ جشنواره خارجی حضور داشته است و همچنان این روند را ادامه می‌دهد، من نیز مانند بسیاری از سینماگران […]


جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره جهانی بارسلون برای«یلدا»

داوران پنجمین جشنواره جهانی فیلم بارسلون که از ٢۶ فروردین الی ٣ اردیبهشت ١۴٠٠ برگزارشد، جایزه بهترین فیلمنامه را در بخش مسابقه به مسعود بخشی برای« یلدا» اهدا کردند. «یلدا» محصول مشترک ایران، فرانسه، آلمان، لوکزامبورگ، سوئیس و لبنان در بخش رسمی و مسابقه جشنواره و در رقابت با فیلم‌های مادرخوانده (ژان پل سالومه، فرانسه)، […]


«منفیه ۳۶۲۵»؛ تصویری کوتاه از کودکان قربانی داعش

فیلم کوتاه «منفیه ۳۶۲۵» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی حسین بابائیان روایتگر کودکانی است که قربانی داعش شدند. به نقل از مشاور رسانه‌ای پروژه، فیلم کوتاه «منفیه ۳۶۲۵» به کارگردانی و تهیه کنندگی حسین بابائیان در مرحله پس از تولید و امور فنی استودیویی به مدیریت پیمان شاه محمدی قرار گرفت. این فیلم کوتاه، روایت یک موقعیت ضد جنگ […]


حضور پارسا پیروزفر و طناز طباطبایی

محمد کارت سریال «یاغی» را می‌سازد

سریال «یاغی» به کارگردانی محمد کارت به تهیه‌کنندگی سیدمازیار هاشمی دو نفر از بازیگرانش را معرفی کرد. به نقل از روابط عمومی پروژه، سریال «یاغی» به کارگردانی محمد کارت و تهیه‌کنندگی سیدمازیار هاشمی، به زودی با اخذ مجوزهای قانونی پیش‌تولید رسمی خود را برای پخش در شبکه نمایش خانگی آغاز می‌کند. پارسا پیروزفر و طناز […]


فیلمبرداری «عَصب کُشی» به پایان رسید

فیلمبرداری فیلم کوتاه «عَصب کُشی» به نویسندگی و کارگردانی سیاوش معمارزاده به پایان رسید. فیلم سینمایی «عَصب کُشی» نخستین تجربه سیاوش معمارزاده در مقام کارگردانی سینما بوده است، وی پیش از این  در مقام بازیگر در آثار سینمایی به ایفای نقش پرداخته که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به بازی در  فیلم سینمایی «مشت آخر» […]


«خائن‌کشی» یادآور «سرب» است

صداگذار «خائن کشی» می گوید، این فیلم سینمایی یکی از آثار خوب مسعود کیمیایی است و امیدوارست برای مخاطبان یادآور کار درخشان «سرب» باشد. اسحاق خانزادی صداگذار سینما درباره کارهای جدید خود چنین اطلاع رسانی کرد: سال ۹۹ سه فیلم سینمایی را کار کردم. فیلم اول «لاله» به کارگردانی اسدالله نیک‌نژاد نام دارد. این فیلم یکی از […]


سونی پیکچرز حق پخش فیلم آلمودوار را خرید

سونی پیکچرز کلاسیک حق پخش فیلم «مادرهای موازی» آلمودوار را در آمریکای شمالی خریداری کرد. به نقل از ورایتی، سونی پیکچرز کلاسیک حقوق پخش فیلم جدید پدرو آلمودوار با نام «مادرهای موازی» را در آمریکای شمالی، استرالیا و نیوزلند خریداری کرد. تولید فیلم «مادرهای موازی» از ماه گذشته میلادی در شهر مادرید آغاز شده است. در فیلم جدید آلمودوار، این کارگردان […]


بازیگر گزیده کار «پایتخت» به سریال «زیرخاکی» پیوست

نسرین نصرتی که سال ۹۹ با سریال محبوب «پایتخت» در شبکه یک دیده شد، با «زیرخاکی» به تهیه کنندگی رضا نصیری نیا و کارگردانی جلیل سامان به تلویزیون برمی گردد. به گزارش سینماخانه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما ، در حالی که کمتر از دو هفته به پایان تصویربرداری فصل دوم «زیرخاکی» مانده […]


هیئت انتخاب بخش پویانمایی «مسابقه فیلم‌نامه و نمایش‌نامه» معرفی شدند

پنجمین مسابقه فیلم‌نامه و نمایش‌نامه کودک و نوجوان کانون پرورش فکری «هیئت انتخاب بخش پویانمایی» را معرفی کرد. هیئت انتخاب بخش پویانمایی پنجمین مسابقه فیلم‌نامه و نمایش‌نامه کودک و نوجوان کانون پرورش فکری معرفی شدند. «کریم سربخش» فیلم‌نامه‌نویس، فیلم‌ساز و مشاور فیلم‌نامه و ناظر کیفی در تولیدات عروسکی و انیمیشن تلویزیونی، «حمیدرضا حافظی» مدرس دانشگاه، […]


اکران«پسر دلفینی» از خارج آغازمی‌شود

تهیه‌کننده انیمیشن سینمایی «پسر دلفینی» ضمن اشاره به آماده شدن نمایش این فیلم تا یک ماه دیگر،‌ از آغاز اکران عمومی آن در خارج از کشور خبر داد. محمدامین همدانی تهیه‌کننده انیمیشن سینمایی «پسر دلفینی» درباره آخرین وضعیت این پروژه گفت: تا یک ماه دیگر نسخه اصلی «پسر دلفینی» کاملاً آماده نمایش می‌شود تا برنامه‌ریزی‌های لازم برای […]


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

«در انتهای شب» به چه می‌رسیم؟

یکی از مسائلی که سریال‌های ساخته شده در مدیوم‌های مختلف طی چهل سال اخیر با آن دست به گریبان بوده و مخاطب عام نیز به آن اذعان دارد، شروع خوب و پایان‌های ضعیف است. موضوع وقتی جذاب‌تر می‌شود که به حافظه تاریخی خود رجوع کرده و نمونه‌های مختلف را به یاد بیاوریم. تقریبا همگی آنها نیز به جز چند استثنا، این مساله را تایید می‌کنند. اما در یکی دو سال اخیر و با رشد تولید سریال در پلتفرم‌ها، این موضوع کمرنگ‌تر شده و کمتر شاهد این نمودار سینوسی در سریال‌ها هستیم که نمونه آن را به تازگی در سریال افعی تهران شاهد بوده‌ایم. سریال «در انتهای شب» ساخته آیدا پناهنده دیگر نمونه درخشان در این باب است که از قسمت اول تا چهارم، سیر صعودی کرده و اگر با همین شیب به سمت قسمت‌‌های بعدی برود، شاهد اتفاقی تقریبا نادر در بحث سریال خواهیم بود. پناهنده که فیلمنامه نخستین سریال خود را همراه با ارسلان امیری نوشته، ملودرامی کلاسیک خلق کرده که براساس خانواده‌ای کوچک از طبقه متوسط جامعه شکل گرفته است. از جنس آدم‌هایی که مخاطب در اطراف خود نمونه‌های مشابه آن را دیده و در گام نخست با آن همذات‌پنداری می‌کند. ماهی و بهنام به عنوان زوجی اهل هنر که وضعیت مالی چندان مناسبی هم ندارند، در قسمت نخست در زمانی کوتاه معرفی شده و طلاق این دو به عنوان نقطه عطف نخست هم بدون حاشیه‌روی های مرسوم شکل می‌گیرد. چیزی که نویسندگان فیلمنامه از قسمت دوم تا چهارم روی آن مانور می‌دهند، کنکاش در لایه‌های درونی آدم‌ها و نقب زدن به تنهایی عمیقشان است. حتی ورای آن نقاط عطف درخشانی که در پایان قسمت‌های سوم و چهارم گذاشته شده است. ماهی و بهنام هردو قهرمان‌های این سریال هستند اما نویسندگان آن با مهارت بسیار مابین این دو قرار گرفته و هر لحظه به سمتی می‌لغزند. با ورود آدم‌های جدید به زندگی این دو، داستانک‌های خوبی شکل گرفته که به تنه اصلی آن می‌چسبند. یک سو ثریا و دختر خردسالش و در طرف دیگر نقاش جوان و مشهوری که زمانی در دانشکده به ماهی علاقمند بوده است. ورود دوست نقاش آنها به داستان که به نقطه عطف قسمت سوم منجر می‌شود نیز علاوه بر تنشی که به قصه می‌بخشد، تکه دیگری از وجوه درونی قهرمان‌های سریال را آشکار می‌کند. همان طور که در همین قسمت پرده از رازی برداشته می‌شود که می‌تواند نقش مهمی در جدایی این دو از یکدیگر داشته باشد. از طرف دیگر اتفاق‌های ساده و روزمره زندگی که به نظر پیش‌پا افتاده هم به نظر می‌رسند، وجوه دراماتیک پیدا کرده و قصه را به جلو هدایت می‌کنند. برای مثال می‌توان به قضیه آزمون رانندگی بهنام و پنج بار مردود شدنش اشاره کرد که در تضادی ظریف با پلان‌های نسبتا زیاد رانندگی ماهی قرار دارد. همین طور ماجرای غذا و آشپزی که رابطه بهنام و ثریا را استارت زده و ردپای آن را در حلیم پختن پدر ماهی در خانه خود می‌بینیم. یکی از ...